"הפסד של סרקוזי בבחירות - בעיה גדולה לגוש האירו"

כך מעריך גיל לאופר, כלכלן במחלקת המאקרו של פסגות

הפסד אפשרי של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בבחירות לנשיאות המתקיימות היום (א') בצרפת, עלול להוות בעיה גדולה לגוש האירו ולקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שהובילה יחד עם סרקוזי את מדיניות הטיפול במשבר החוב בשנה החולפת - כך מעריך היום גיל לאופר, כלכלן במחלקת המאקרו של פסגות.

צרפת, הכלכלה השנייה בגוש האירו, הולכת היום לסביבו הראשון של הבחירות לנשיאות. "בשל העובדה שקיימים 5 מועמדים ונדרש רוב רגיל כדי לזכות בבחירות, סביר להניח שיתקיים סיבוב שני בדיוק בעוד שבועיים (ב-6 במאי)", מציין לאופר.

לפי פסגות, פרנסואה הולנד, נציג השמאל הסוציאליסטי בצרפת והמועמד המוביל בסקרים בצרפת, הוא זה שצפוי להתמודד מול סרקוזי בסיבוב השני - ועל פניו, "נצחון של הולנד, יכול ליצור בעיה גדולה למרקל ועתידו של גוש האירו שהתרגל ל'מרקוזי'".

לאופר מסביר את ההבדלים בין המועמדים, ומציין כי בעוד הולנד תומך בשינוי מדיניות הצנע שצרפת ושאר המדינות באירופה אימצו, סרקוזי תומכת בהמשכת המתווה הנוכחי.

"ברור שגם השווקים לא 'אוהבים' את הרעיונות 'החדשים הללו' ואיתם גם חברות הדירוג", מסכמים בפסגות. "עם זאת, היו בעבר מספיק דוגמאות בפוליטיקה העולמית שמה שמבטיחים לפני הבחירות לא ממש מתקיים לאחריהן...".