האם מ"שמשון" ייצא גז? האסדה הגיעה לנקודת הקידוח

ישראמקו דיווחה לבורסה כי חברת ATP, שהינה מפעילת רישיון "שמשון", הודיעה לשותפויות המרכזיות בקידוח כי אסדת הקידוח The Ensco 5006 הגיעה לנקודת הקידוח והיא מתארגנת לתחילת ביצועו

חברת ישראמקו דיווחה היום (א') לבורסה כי חברת ATP, שהינה מפעילת רישיון "שמשון", הודיעה לשותפויות המרכזיות בקידוח - ישראמקו, חנ"ל ים המלח, ונפטא חיפושים, כי אסדת הקידוח The Ensco 5006, שבאמצעותה יבוצע הקידוח "שמשון 1" הגיעה לנקודת הקידוח והיא מתארגנת לתחילת ביצועו, הצפוי להתחיל בימים הקרובים.

נציין כי ישראמקו ששיעור החזקותיה ברישיון הוא 39%, החליטה למכור לשותפות הגז והנפט מודיעין, הנמצאת בשליטת קבוצת אידיבי וצחי סולטן, כ-10% מהזכויות ברישיון הימי "שמשון", אותו מחזיקה ישראמקו .

לפי תנאי העסקה המתגבשים, מודיעין תשלם לישראמקו 100 אלף דולר עבור הוצאות העבר ברישיון, תישא בחלקה היחסי ברישיון ממועד חתימת ההסכם ואילך וכן תישא, בנוסף לחלקה היחסי ברישיון, בתשלום של 2.5% (מ-100%) מההוצאות על קידוח האקספלורציה הראשון שיבוצע בשטח הרישיון.

בנוסף, תעניק מודיעין תמלוג על בשיעור של 5% מחלקה היחסי של מודיעין בנפט או גז טבעי שיופקו מהרשיון (כלומר 0.5%). במקרה של תגלית תשלם מודיעין תשלום נוסף בגובה 2.5% עבור ההוצאות על קידוח "שמשון 1".