צרפת: סרקוזי והולנד בסיבוב השני; הולנד ניצח בפער זעום

הנשיא ניקולא סרקוזי ויריבו יו"ר המפלגה הסוציאליסטית פרנסואה הולנד יתמודדו ראש בראש על נשיאות צרפת בסיבוב השני בעוד שבועיים

הנשיא המכהן ניקולא סרקוזי ויריבו פרנסואה הולנד יתמודדו בעוד שבועיים בסיבוב השני על נשיאות צרפת, אולם התוצאות המפתיעות באמת הן הישג השיא של מועמדת מפלגת הימין הקיצוני, מרין לה פן, שגרפה 18 אחוזים מקולות המצביעים.

מועמד המפלגה הסוציאליסטית לנשיאות, פרנסואה הולנד, ניצח בסיבוב הראשון בפער זעום עם 28.6 אחוזים מהקולות, זאת לעומת 27.1 אחוזים לנשיא סרקוזי. משמעות התוצאות היא שהולנד וסרקוזי עולים שניהם לסיבוב הבא שיתקיים ב-6 במאי, שיקבע סופית את המנצח במירוץ. לאורך ההיסטוריה של צרפת, הנשיא המכהן זוכה בדרך כלל לניצחון בסיבוב הראשון, מה שמגדיל את עוצמת ההפסד של סרקוזי היום.

את המקום השלישי, שהפך במידה לא מבוטלת למקום המעניין של היום, כבשה בסערה מרין לה פן השעומדת בראש מפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית".

על פי סקר של מכון המדגמים הצרפתי, מפלגת הימין הפתיעה עם 18 אחוזי תמיכה. מדובר בשיא של כל הזמנים במספר הבוחרים למפלגת הימין. בשיאו, אביה ז'אן מארי לה פן הצליח להשיג רק 16.8 אחוזי תמיכה בבחירות של 2002, אז עלה לסיבוב השני לצד הנשיא שיראק שגם ניצח בפער עצום. לה פן האב בירך הערב את בתו עם פרסום תוצאות המדגם, ואמר לרשת הטלוויזיה פראנס 2: "אני מאד גאה בה".