האפיפיור במכתב חריף לנזירות: "התמקדו בשנאת הומואים"

במכתב נזיפה חריף ששיגר הוותיקן לקבוצת הנזירות הגדולה בארה"ב, נטען כי "ועידת המנהיגות של נשים מאמינות" חרגה מהתפיסות המקובלות על הכס הקדוש

אחרי שהתבטא בחריפות נגד נישואים גאים, לאפיפיור נמאס מדאגתן של נזירות למעמד הנשים ולזכויות אדם.

במכתב נזיפה חריף שהופנה לקבוצת הנזירות הגדולה בארה"ב הידועה בשם "ועידת המנהיגות של נשים מאמינות", נטען, בין היתר, כי הנזירות מקדמות אג'נדות פמיניטסיות רדיקליות שאינן עולות בקנה אחד עם הדת הקתולית - כך לפי ה"ניו-יורק טיימס". עוד הוסיף הכס הקדוש, כי הנזירות החביבות עושות יותר מדי בשביל העניים ולא מספיק כדי להילחם בהומוסקסואליות.

בחקירה שביצע הוותיקן החל מ-2008 נטען, כי הקבוצה, המורכבת מ-1,500 נזירות קתוליות מכל רחבי ארה"ב ונחשבת לגדולה ולמשפיעה ביותר במדינה, סובלת מבעיות הוראה חמורות הנוגדות את היחס של הנצרות להומוסקסואליות. בנוסף, היא מערערות את התפיסה לפיה כמרים יכולים להיות גברים בלבד.

"ועידת המנהיגות של נשים מאמינות" הוקמה ב-1956 ומהווה מטריית הגג לכ-80 אחוז מהנזירות הקתוליות במדינה. הקבוצה נותנת את הדין לוותיקן ומחויבת לדוקטרינה הנהוגה על פיו. אנמרי סאנדרס, מנהל התקשורת של הקבוצה, מסרה כי חברותיה הנזירות הופתעו נוכח הביקורת החריפה. לדבריה, נציגות הקבוצה שהו ברומא בשבוע שעבר במה שחשבו לביקור שגרתי. אז נמסר להן על תוצאת החקירה הסמויה, אשר בחנה את התנהלותן בנושאים שונים.

כחלק ממיגור התופעה, מינה הוותיקן בישופ אמריקאי חדש שירסן את קבוצת הנזירות. בנוסף, ניתנה לקבוצה ארכה של חמש שנים לבצע רפורמה, לתקן את דרכה ולכתוב מחדש את התקנון כך שיתאם לערכי הוותיקן ולתפיסותיו.