שטייניץ: "ניתן להקדים הגעת הגז מ'תמר' לסוף שנת 2012"

שר האוצר יובל שטייניץ מואם בכנס השנתי של אגף השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר ■ עיני: "הסכם עובדי הקבלן יקר - אבל צריך לשלם אותו"

"באשר להודעה על אספקת הגז, ננסה לדאוג שהגז הישראלי יגיע לישראל גם שיותר מהר - תוך התגברות על הבירוקרטיה", כך פתח היום (ב') שר האוצר יובל שטייניץ את דבריו, בכנס השנתי של אגף השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר, שהתקיים במלון קראון פלז'ה בירושלים.

שטייניץ התייחס להודעת ממשלת מצרים על הפסקת הגז לישראל, אתמול: "בתוכנית המקורית בפברואר, כבר יכול היה הגז להגיע. אם נעשה הכל, וניתן עדיפות ראשונה לייצור נקודת חיבור צפונית למאגר 'תמר', מה שיקצר את הובלת הגז ב-100-150 ק"מ - נוכל להקדים את הובלת הגז מאפריל 2013 אפילו לסוף השנה הנוכחית".

"זה חיוני גם לעצמאות האנרגטית של מדינת ישראל וגם יאפשר לרסן ולהוזיל את מחירי האנרגיה למשק", אמר שטייניץ.

"לתקשורת יש משמעות יתרה במאבקי", פתח את דבריו יו"ר הסתדרות העובדים הכללית עופר עיני, שעלה לנאום לאחר שטייניץ.

"בסופו של דבר, אני חושב שיחסי העבודה מורכבים יחסים בין אנשים ובין מערכות, ולשני הצדדים יש אינטרס בכך", המשיך עיני. "לנו יש אינטרס לשמור על מצב העובדים, ולאוצר יש אינטרס לשמור על הקופה הציבורית".

"נכון שהסכם עובדי הקבלן הוא יקר, אבל הוא הסכם שצריך לשלם אותו", דברי עיני. "עוד נושא שמתמהמה הוא סוגיית ההוסטלים לניצולי השואה. זה עניין שצריך לסיים אותו עד ה-1 במאי השנה, כדי שכולנו נצא עם חיוך על הפנים".