מיקרוסופט מתחרה ב'דרופבוקס': שדרגה את שירות האחסון

מיקרוסופט שדרגה הלילה את שירות ה-SkyDrive שלה, בשביל להתחרות במוצר העתידי של גוגל וב-Dropbox. בדרך היא העלתה מחירים לנפחי האחסון שלה

ענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט וגוגל רוצות להשתלט על שירותי האחסון ברשת, כדוגמת Dropbox. מיקרוסופט שדרגה הלילה (ב') את שירות האחסון הוותיק שלה - SkyDrive שאפשר עד היום רק אחסון קבצים ברשת. היכולות החדשות מאפשרות הורדת תוכנה למחשב בעל מערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט או מק של אפל.

היישום מתקין על המחשב תיקייה, אליה המשתמשים יכולים לגרור קבצים מהמחשב בקלות ולגשת אליהם מכל דפדפן או אפליקציות תואמות למכשירי אייפון ואייפד של אפל או סמארטפוני ווינדוס פון של יצרניות כמו נוקיה, סמסונג ו-HTC.

עם השקת השירות המשודרג של סקיי דרייב, מיקרוסופט משנה גם את מודל נפח האחסון שלו. עד היום, גולשים שהשתמשו במוצר הזה, קיבלו ללא עלות נפח אחסון של 25 ג'יגה. עכשיו, לקוחות חדשים יקבלו נפח אחסון של 7 ג'יגה, כאשר נפח אחסון של 20 ג'יגה יעלה 38 שקל לשנה, 50 ג'יגה ב-95 שקל לשנה ו-100 ג'יגה ב-190 שקל לשנה. לקוחות ותיקים, יצטרכו להיכנס לשירות בימים אלו, על-מנת שיוכלו להמשיך ליהנות מנפח האחסון הגדול שלהם.

השקת סקיי דרייב החדש מגיעה לקראת השקה צפויה של גוגל דרייב, שירות אחסון שעל-פי הערכות יספק 5 ג'יגה ללא עלות. שירות דרופ בוקס מציע כבר היום 2 ג'יגה בחינם וניתן לגשת אליו ממחשבים אישיים הפועלים על חלונות וסמארטפונים שונים.