אפל עושה זאת שוב: הרווח קפץ ב-93% ל-11.6 מיליארד ד'

(עדכון) - אפל מדווחת על הכנסות של 39.2 מיליארד דולר, לעומת הקונצנזוס שעמד על 36.7 מיליארד דולר בלבד ■ החברה מכרה 11.8 מיליון מכשירי אייפד - גידול של 151% ■ צופה הכנסות של 34 מיליארד דולר ברבעון הבא

אפל ממשיכה את המסורת ארוכת השנים שלה ומכה פעם נוספת את תחזיות האנליסטים. החברה דיווחה היום (ג') לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הראשון של 2012, מהן עולה כי גם הכנסותיה וגם הרווחים עלו על הצפי בשוק.

אפל מדווחת על הכנסות של 39.2 מיליארד דולר, לעומת הקונצנזוס שעמד על 36.7 מיליארד דולר בלבד. בשורת הרווח מדווחת החברה על 11.6 מיליארד, או 12.3 דולר למניה, הרבה מעל הקונצנזוס שעמד על כ-10 דולר למניה. מדובר בגידול של 93% ברווח.

לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו ההכנסות על 24.7 מיליארד דולר והרווחים על 6.4 דולר למניה. ברבעון הקודם, הרביעי של 2011, הגיעו הכנסותיה ל-46.33 מיליארד דולר ורווחיה עמדו על 13.1 מיליארד דולר.

עיקר הגידול בהכנסות החברה הוא הודות למכירות מכשירי האייפד והאייפון. אפל מכה ברבעון הראשון 35.1 מיליון מכשירי אייפון - גידול של 88%, והרבה מעל 31 מיליון היחידות שצפו האנליסטים. עוד מכרה החברה 11.8 מיליון מכשירי אייפד - גידול של 151%. 4 מיליון מחשבי מק נמכרו - גידול של 7%. מכירות נגני האייפוד דווקא נפגעו, וירדו ב-15% ל-7.7 מיליון יחידות.

במבט קדימה צופה אפל רווח של 8.68 דולר למניה והכנסות של 34 מיליארד דולר ברבעון הבא.

אז מה קרה למניית אפל?

המשקיעים היו מודאגים היום לפני פרסום הדוחות והפילו את מניית אפל ב-2%, בהמשך לירידות בתקופה האחרונה. זאת, עקב דוחותיה של AT&T, המשווקת הגדולה ביותר בארה"ב של מכשירי אייפון. AT&T דיווחה כי היא הפעילה 4.3 מיליון מכשירים ברבעון הראשון, לעומת 7.6 מיליון מכשירים ברבעון הרביעי, אז הושק האייפון 4S. עם זאת, בתקופה המקבילה אשתקד מכרה החברה רק 3.6 מכשירי אייפון.

כאמור, בימים האחרונים צנחה מניית החברה ביותר מ-10% מאז השיא שרשמה מוקדם יותר החודש ועמד על 644 דולר למניה. לכן, משקיעים רבים תוהים האם התיקון שהיא רושמת יימשך לתוך רמות מחיר נמוכות יותר או שמא היא תשוב לעלות לרמות המחיר שאנליסטים רבים העניקו לה - 1,000 דולר.

אנליסטים טוענים כי התיקון שאפל רשמה בימים האחרונים נובע מתצריף של מספר סיבות, החל מטריגרים טכנים שעוררו את המשקיעים וגרמו להם לממש רווחים, וכלה בחששות מירידה במכירות מחשבי המק. סיבה אחרת קשורה לחברת השבבים קוואלקום, אחת מהספקיות של אפל, שהכריזה כי קיים מחסור בשבבים שהיא מייצרת והיא לא בטוחה שתצליח להדביק את הביקושים.

יחד עם זאת, מרבית האנליסטים בוול סטריט עדיין נשארים שוריים על מניית החברה ומעניקים לה המלצת "קניה" עם מחיר יעד של יותר מ-700 דולר למניה. קרי, אפסייד של כ-20% מהמחיר שבו נסחרת המניה כיום. "למרות התנודתיות במניית החברה בשבועות האחרונים, אנו סבורים כי מניית אפל עדיין מאוד אטרקטיבית", אומר ביל שופה, מגולדמן סאקס.

אפל הפרה פטנט של מוטורולה מוביליטי

שעות ספורות לפני פרסום הדוחות הכספיים, נודע כי שופט בוועדה הבינלאומית לסחר קבע היום כי אפל הפרה פטנט של מוטורולה בייצור מכשיריה הפופולריים.

מוטורולה מוביליטי, שנמצאת בתהליכי רכישה על ידי גוגל, יצרנית אנדרואיד - מערכת ההפעלה המתחרה לאפל, הגישה תביעה נגד אפל בטענה כי היא מפרה פטנטים שלה הקשורים בין היתר לתקשורת WiFi. השופט קבע היום כי אפל אכן מפרה פטנט אחד, אולם ביחס לשלושה אחרים קבע כי אין מדובר בהפרה.

באוגוסט תתקבל החלטה סופית ביחס לפרשה, כאשר אם אכן תתקבל סופית טענתה של מוטורולה, ייתכן וייאסר ייבוא וייצוא מכשירי אייפון ואייפד בארה"ב.