המיתון באירופה מחריף? שורה של נתוני מאקרו שליליים

משבר אמון חריף בסקטורים השונים בכלכלה האירופית ■ הצפי היה שהמדדים ירשמו ירידה מתונה או יוותרו ללא שינוי אולם כל המדדים רשמו ירידה חדה יותר מהצפוי

יום עגום לכלכלה האירופית עם פרסום מספר נתוני מאקרו בגוש האירו שבשורה האחרונה ניתן לסכם אותם בכך שאירופה מאבדת אמון מצד המשקיעים, הצרכנים והיצרנים לגבי יכולתה של היבשת להתגבר על משבר החוב שפוקד אותה ושמראה סימנים של חזרה למרכז הבמה.

נתחיל עם מדד אמון העסקים של גוש האירו לחודש אפריל שהצביע על ירידה לרמה של (0.52-) נקודות מרמה של (0.28-) נקודות בחודש מארס כשהצפי היה לירידה מתונה יותר לרמה של (0.3-) נקודות.

גם מדד אמון הצרכנים של גוש האירו רשם ירידה מתונה בחודש אפריל כשנקבע על רמה של (19.9-) נקודות מרמה קודמת של (19.8-) נקודות שנרשמה בחודש מארס, כשהצפי היה שהמדד יישאר ללא שינוי. גם מדד האמון הכלכלי בגוש האירו לחודש אפריל ירד מרמה של 94.5 נקודות לרמה של 92.8 נקודות כשגם הפעם הצפי היה לירידה מתונה יותר לרמה של 94.2 נקודות. מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר.

הנתונים הגרועים באמת נרשמו במדדי אמון התעשייה ומדד אמון מגזר השירותים של גוש האירו לחודש אפריל. מדד אמון התעשייה ירד לרמה של (9-) נקודות מרמה קודמת של (7.1-) נקודות כשהצפי היה לעלייה קלה לרמה של (7-) נקודות. מדד אמון מגזר השירותים ירד בחודש אפריל לרמה של (2.4-) נקודות מרמה קודמת של (0.3-) נקודות כשהצפי היה לירידה מתונה לרמה של (0.5-) נקודות.