השותפים בקרן אגת מפרידים כוחות: חנן שניידר יעזוב

זו תחלופת השותפים השנייה בקרן אגת

השותפים הבכירים בקרן אגת, דני נוה וחנן שניידר, מפרידים כוחות. נוה, לשעבר שר הבריאות ובכיר בשירותי בריאות כללית, ימשיך לנהל את הקרן ואילו שניידר, מס' 2 בקרן ולשעבר מנכ"ל חברת ביטאO2 ובכיר בדסק"ש, יעזוב את הקרן ביוני.

ככל הנראה מדובר בפרידה על רקע חילוקי דיעות כספיים בין השניים, כאשר במקביל לגיוס הקרן השניה של אגת, ביקש נוה להפחית את שכרו של שניידר.

כמו כן, הקרן החדשה של אגת היא שונה מן הקרן הראשונה שלה, בכך שהיא תתמקד גם בהשקעות בקוריאה, שיהוו 40% מהשקעותיה. גורמים מקורבים למשקיעי הקרן מסרו כי בשוק הקוריאני לשניידר יש פחות ערך מוסף. עם זאת, הקרן עדיין תורכב ב-60% מהשקעות בחברות ישראליות, וסביר להניח שאם היחסים בין השניים היו נותרים טובים, שניידר היה יכול להוביל את ההשקעות הללו.

זוהי החלפת הבכירים השניה בקרן אגת. כשנה לאחר שהוקמה פרשו ממנה שניים מהשותפים המייסדים, דניאל קרן וצחי ברגר. מייסד רביעי, מישל חביב, לשעבר בכיר באלרון, נותר בקרן ומונה לאחרונה לשותף מנהל. שותף נוסף בקרן הוא רוני דוידוף, מבעלי קבוצת דוידוף, אשר נכנס לשותפות בקרן לאחר שרכש חלק מאחזקתו של נווה.

חותרת לשת"פ עם סמסונג ו-LG

לקרן ימונה כעת גם שותף מנהל נוסף, עו"ד עמיחי ערקובי, קונסול הכבוד של ישראל בדרום קוריאה, אשר שימש גם כמתווך בגיוס השקעה של כ-20-25 מיליון דולר לקרן השניה של אגת, ממשלת דרום קוריאה ומקבוצה של חברות מסחריות קוריאניות. גורם מתווך נוסף בין הצדדים הוא דורון דבי, לשעבר דמנכ"ל חברת בוסטון סיינטיפיק ישראל, והיום ראש קרן מאק לשת"פ ישראלי קוריאני. 10 מיליון דולר גייסו מכלל ביטוח וממשקיעים זרים.

אגת יצאה לגייס קרן שניה בשלהי המשבר הכלכלי ב-2010-11, והתקשתה לגייס הון משמעותי באותה התקופה מהמשקיעים הרגילים בקרנות הון סיכון. זאת, גם משום שטרם ביצעה אקזיט בפורטפוליו שלה הכולל את החברות ויז'ן סנס, בריינסגייט, לומניס, טוליפ מדיקל, אנג'יוסלייד, ולריטס, סנסימד ונבוטק, וכן במכון לטיפולי פוריות במזרח אירופה.

כך, האופציה הקוריאנית פתחה עבורה גם אפיקי מימון חדשים וגם הזדמנות עסקית ייחודית בשוק קרנות הון הסיכון. בימים אלה בוחנת הקרן החדשה השקעות בשתי חברות ישראליות ובחברה קוריאנית אחת.

ממשלת דרום קוריאה הציבה לאחרונה את מדעי החיים כשוק יעד. חברות מוצרי הצריכה הגדולות בה, כמו סמסונג ו-LG, פועלות גם בתחום הרפואי והופכות יותר ויותר ממוקדות בו.