ברוקר בארה"ב: למכור מניית פרוטליקס לפני הודעת FDA

ה-FDA עתיד להחליט היום האם לאשר את תרופת פרוטליקס לטיפול במחלת הגושה ■ המניה זינקה בכ-40% מתחילת השנה ■ אנליסטית בארה"ב מורידה את המלצתה ל"החזק" במחיר יעד 8 דולרים: "הימור על החלטת ה-FDA הוא מסוכן"

משקיעי פרוטליקס מתוחים מאוד לפני הודעת מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) הצפויה היום (ג'), האם לאשר את תרופת ה-ULYPSO שלה לטיפול במחלת הגושה.

אתמול ריכזה המניה מחזור מסחר ענק בוול סטריט - ונסחרת כעת בתל אביב בפער ארביטראז' חיובי על ניו יורק. אחת הסיבות המרכזיות לירידה אתמול במניה בוול סטריט: הברוקר המוסדי האמריקני Auriga מוריד המלצה למניית החברה ל"החזק" מ"קנייה" במחיר יעד של 8 דולרים, פרמיה של 15% על מחיר הנעילה אתמול.

האנליסטית דיפיי ינג (Fifei Yang) מציינת כי ברקע הראלי-שלפני הודעת ה-FDA, במסגרתו זינקה פרוטליקס ביותר מ-40% מתחילת 2012, היא מאמינה כי נוסחת הסיכון-סיכוי כבר לא לטובת המשקיעים. "הימור על החלטת ה-FDA הוא מסוכן, במיוחד לאור השאלות שנשאלה פרוטליקס אודות כימיה-ייצור-שליטה.. אנחנו אומנם מאמינים כי המולקולה בסוף תאושר, אבל לא בטוחים על התיזמון".

לכן, ממליצים ב-Auriga למשקיעים בצורה חד-משמעית לקחת רווחים (Take Profit) ולא להחזיק במניה בזמן הודעת ה-FDA, כי "ההסתברות להעריך את החלטת ה-FDA היא קשה".