מנכ"ל פרוטליקס: "האישור יפתח דלתות להסכמים נוספים"

דוד אביעזר, מנכ"ל פרוטליקס שמזנקת בכמעט 20% במחזור הגבוה בבורסה, מסמן בראיון לסוכנות בלומברג את המטרות הבאות של החברה ■ פרוטליקס תשווק את תרופת ה-Elelyso ב-25% פחות מהתרופה המתחרה של ג'נזיים

לאחר שאמש (ג') הכריע מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בעניינה של פורטליקס והעניק לה את האישור המיוחל לתרופת ה-Elelyso (או בשמה הקודם ULYPSO) המיועדת לטיפול במחלת הגושה, היום התראיין דוד אביעזר, מנכ"ל החברה, לסוכנות בלומברג שטען כי האישור פותח לחברה צוהר להסכמים עם חברות נוספות.

כאמור, אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט, העניק מינהל המזון והתרופות לפרוטליקס את האישור לשווק את תרופת ה-Elelyso, אישור לו ייחלה במשך יותר משנה. בעקבות האישור תקבל פרוטליקס תשלום אבן דרך מענקית התרופות פייזר (ששיתפה פעולה עם החברה בפיתוח התרופה) בהיקף של 25 מיליון דולר. כמו כן האישור הזה כנראה מקל עליה את הדרך לאישור שיווקי באירופה ולעסקה להפצת המוצר בברזיל, שיכולה להניב לחברה כמה עשרות מיליוני דולרים לאורך השנים הקרובות.

בעקבות אישור התרופה, מניית החברה זינקה היום בבורסת ת"א בכ-17% לרמה של 29.83 שקל - הזינוק היומי החד ביותר של המניה מאז הונפקה החברה באחד העם.

אנליסטים: העלייה בפרוטליקס בעיצומה - תזנק ל-11 דולר

"האישור יסייע לפרוטליקס להתקדם בפיתוח תרופות נוספות הנמצאות בצנרת", אמר מנכ"ל החברה דוד אביעזר בראיון לסוכנות בלומברג. "אישור התרופה יכול לפתוח לנו דלתות להסכמים עם חברות נוספות בנוגע לתרופות אחרות שאנו מפתחים".

בבלומברג מציינים כי תרופת ה-Elelyso תתחרה בתרופה שפיתחה ענקית התרופות הצרפתית סאנופי, תרופת ה-Cerezyme, שהכניסה לחברה עד כה 580 מיליון דולר. אולם, פרוטליקס צפוייה להשיג ייתרון מסוים על פני סאנופי משום שזו נתקלה בקשיי ייצור בתרופת Cerezyme, עניין שיצר מחסור חמור בשוק. בנוסף לכך, פייזר ופרוטליקס מתמחרות את ה-Elelyso בכ-25% פחות מאשר תרופת ה-Cerezyme המתחרה של ג'נזיים.

לפי ההסכם שחתמה פרוטליקס עם פייזר שילמה לפקוטליקס עד כה כ-60 מיליון דולר בכדי שתשווק את התרופה בעולם. כמו כן פייזר שילמה לפרוטליקס עוד 55 מיליון דולר כדי שתעמוד בדרישות הרגולטוריות השונות. בתמורה, כ-60% מהכנסות התרופה ישארו בידיה של פייזר.