חברות הסלולר מוותרות על המותגים המוזלים

פלאפון החליטה שלא להיכנס לתחום הדיסקאונט ■ בסלקום טרם החליטו אם להשיק את המותג "בייסיק" או לוותר עליו ■ פרטנר כבר החליטה לא להשיק מותג דיסקאונט

חברת פלאפון החליטה לגנוז את התוכנית להשיק מותג פרטי מוזל - כך נודע ל"גלובס". החברה נערכה לאחרונה לשינויים הצפויים בשוק הסלולר וכניסת המפעילים הווירטואליים, ותכננה להשיק מותג פרטי כתשובה לחברות החדשות שייכנסו לשוק - הוט מובייל (מירס) וגולן טלקום. המותג הסלולרי המוזל אמור היה להיקרא "Me".

לפי הערכות, פלאפון החליטה שלא להיכנס לעולם הדיסקאונט לאחר שהגיעה למסקנה כי התרומה של המותג המוזל לחברה תהיה מוגבלת על רקע השקתם של המותגים המוזלים של רמי לוי והום סלולר מקבוצת הום סנטר. נציין כי רמי לוי פועל על גבי הרשת של פלאפון ורוכש ממנה את זמן האוויר, ואילו הום סלולר פועלת על גבי הרשת של סלקום.

כמו כן, גם ההשקה לאחרונה של תוכנית תעריפים מוזלת של תשלום קבוע "ללא הגבלה" הביאה את החברה למסקנה כי יש לה, נכון לעכשיו, את הכלים להתמודד מול התחרות שתתפתח בשבועות הקרובים מצד השחקניות החדשות.

השחקנית השנייה שתכננה להשיק מותג דיסקאונט הייתה חברת סלקום באמצעות רשת שופרסל. החברה אף הציבה דוכנים בכמה מהסניפים לצורך קבלת משוב מהציבור. עם זאת, סלקום עדיין לא קיבלה החלטה סופית בנוגע למותג, לו העניקה את השם "בייסיק".

לגבי פרטנר - כבר בשלב מוקדם, החליטה החברה שלא תשיק מותג דיסקאונט, וכי תגובתה להרחבת התחרות בשוק הסלולרי תהיה באמצעות שיתוף-פעולה עם המפעיל הסלולרי הווירטואלי החדש You מבית דור-אלון סלולר, שצפוי לעלות לאוויר בזמן הקרוב.

למעשה נוצר מצב שבו לכל מפעיל סלולרי יש מפעיל וירטואלי שיושב על הרשת שלו וממנו הוא מרוויח, כך שהכנסת מותג דיסקאונט נוסף הייתה מייצרת קניבליזציה, וספק אם החברה הייתה מרוויחה ממנו.