ראש המטה של שטייניץ ומזכיר הממשלה יפרשו מתפקידם

המטרה: להתמודד על מקום ברשימת הליכוד ■ שאלת השאלות: האם נתניהו יחליט לפרוס חסותו על אחד מהם?

ראש המטה של שר האוצר ומזכיר הממשלה צפויים לפרוש בשבוע הבא מתפקידם לנוכח רצונם להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת הבאה. מדובר באחד הקרבות המרתקים בפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת, שצפוי להתקיים במחוז תל אביב של המפלגה: דוד שרן, ראש המטה של שר האוצר, יובל שטייניץ, צפוי להתמודד ראש בראש אל מול מזכיר הממשלה, צבי האוזר. השניים צפויים לפרוש מתפקידם בתחילת השבוע הבא עם ההכרזה הרשמית על הבחירות לכנסת ה-19 ולהתרכז בבחירות הפנימיות.

השאלה המסקרנת ביותר היא אם יחליט נתניהו לפרוס חסותו על אחד מהם ואם כן על מי- על מזכיר הממשלה שלו או על שרן, לשעבר יו"ר מועצת צעירי הליכוד, שנחשב אחד ממקורביו של ראש הממשלה. רמז אפשר לקבל אולי בסיפור הבא: לפני כחודש וחצי נפגש נתניהו עם שרן והציע לו להתמנות לתפקיד בכיר בלשכה. נתניהו, שרואה בשרן נאמנו, זוכר לו חסד מפעילותו במפלגה.

מנגד, מערכת היחסים בין האוזר, שנחשב מקורבו של שר החינוך, גדעון סער, לבין נתניהו ידעה עליות ומורדות. באחרונה התערערה מערכת היחסים עוד יותר, לאחר שהאוזר לא שיתף את נתניהו בפרשת נתן אשל ופנה מאחורי גבו ליועץ המשפטי לממשלה.

שרן, 42, חי וגדל בתל אביב. בעבר היה מועמד לקונסול כללי ביו יורק, וארגן את הפגנות צעירי הליכוד בתקופת הסכם אוסלו. הוא מלווה את השר שטייניץ כבר 13 שנה.

האוזר, 44, עבד בעבר עם השרה לימור לבנת ובין שאר תפקידיו שימש מרכז הוועדה הבין-משרדית לפתיחת שוק התקשורת לתחרות. בעבר עבד עם נתניהו כששימש גם דובר תנועת הליכוד.