המסחר בוול סטריט ננעל בירידות לאור נתוני התעסוקה

דוח התעסוקה: בשוק נוצרו רק 115 אלף משרות חדשות באפריל - תגובות האנליסטים מעורבות ■ פיץ' מבהירה: לא נוריד דירוג ארה"ב ■ הנפט מתחת ל-100 דולר לחבית ■ המלצה חיובית לפרוטליקס ■ לינקדאין זינקה 8%; אפל ירדה 2.9%

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בירידות שערים, לאור שהתנהל במגמה שלילית למן הפתיחה אחרי פרסום דוח התעסוקה החשוב, שהצביע על יצירה של 115 אלף משרות חדשות בלבד - לעומת צפי בשוק ליצירה של 163 אלף משרות אפריל. מנגד, שיעור האבטלה ירד ל-8.1%, לאור יציאה של עשרות אלפי מובטלים משוק התעסוקה. מניית לינקדאין זינקה היום לאחר פרסום דוחות כספיים חזקים לאחר סגירת המסחר אמש, בעוד אפל המשיכה בצניחה וסגרה שבוע בו איבדה 6.3% מערכה. בסיום המסחר, השיל ה-S&P500 כ-1.63% מערכו, הדאו כ-1.29% (1.4% השבוע) והנאסד"ק נפל ב-2.25% (3.7% השבוע).

במוקד המסחר עמד דוח התעסוקה האמריקני שהצביע על יצירה של 115 אלף משרות חדשות בלבד בחודש אפריל - מדובר בנתון מאכזב למשק האמריקני, לאור העובדה שבשוק ציפו ליצירה של 163 אלף משרות חדשות החודש - מספר גדול יותר מהמשרות החדשות שנוצרו במארס, אך לא מספיק כדי להביא לירידה מורגשת בשיעור האבטלה. (לסיפור המלא)

שיעור האבטלה ירד לרמה של 8.1%, כאשר בשוק ציפו שייוותר ברמה של 8.2%. אולם, מדובר בירידה באבטלה שאינה נובעת מיצירת משרות חדשות בכמות מספקת, אלא עקב העובדה שיותר מ-163 אלף מובטלים יצאו משוק התעסוקה בחודש החולף.

לא רק בארה"ב המתינו לדוח התעסוקה, אלא בעולם כולו. "אמריקה היא האזור היציב היחיד בעולם ולכן דוח התעסוקה חשוב מאוד היום", אמר לסוכנות בלומברג כלכלן צרפתי מבית ההשקעות הפריזאי Ofi Patrimoine.

עוד בשוק המקומי, הגיבו המשקיעים להצהרותיו של יו"ר סוכנות הדירוג פיץ', כי הסוכנות לא תפגע בדירוג האשראי האמריקני עד לבחירות לנשיאות בארה"ב בנובמבר. "אנו סבורים שעדיין צריך לחכות ולראות מה יקרה בעקבות הבחירות", אמר.

הנפט מתחת ל-100 דולר לחבית

מחירה של חבית נפט בניו יורק ירד במהלך היום מתחת לרמה של 100 דולר לחבית - לראשונה מאז פברואר 2012, לאור עליית מלאי הנפט בארה"ב לשיא של 21 שנים. מלאי הנפט בארה"ב עלו ב-2.84 מיליון חביות לכ-375.9 מיליון חביות בסך הכל, נכון ל-27 באפריל - ההיקף הגבוה ביותר של המלאים מאז ספטמבר 1990, כך לפי משרד האנרגיה בארה"ב. (לסיפור המלא)

לינקדאין זינקה; אסתי לאודר דיווחה

מניית לינקדאין זינקה היום במהלך המסחר, לאחר פרסום דוחות כספיים חזקים אמש. הכנסות החברה זינקו ביותר מ-100% ברבעון הראשון לרמה של 188.5 מיליון דולר - מעל התחזיות בשוק שעמדו על 178 מ' ד'. הרווח הנקי זינק ל-5 מ' ד' לעומת 2 מ' ד' ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים כלל לא ציפו לרווח ברבעון הראשון של 2012.

גם מניית פירסט סולאר ריכזה היום עניין לאחר שהחברה הציגה אמש הפסד שני בהיסטוריה שלה. לאחרונה הודיעה פירסט סולאר על פיטורי 30% מעובדיה והפחתת תפוקת החשמל שלה. החברה הציגה הפסד של 8 סנט למניה בעוד אנליסטים ציפו לרווח של 48 סנט למניה. הכנסות החברה ירדו ב-12% ל-497 מיליון דולר.

גם מניית Chesapeake Energy בלטה לאחר החברה הודיעה אמש כי רשות ני"ע בארה"ב מנהלת חקירה פנימית בעניינה וביקשה מהמנכ"ל למסור מסמכים. בכך החברה אישרה דיווחים בתקשורת בנושא. החברה הדגישה כי אין משמעות החקירה שהחברה הפרה חוקים או כללים פרדליים. החברה היא ספקית הגז הטבעי השנייה בגודלה בארה"ב והחשדות, לפי דיווחים בתקשורת, נוגעים לכשלים ברמת הממשל התאגידי. המנכ"ל אוברי מקלנדון יוותר על תפקידו כיו"ר החברה.

חברת אסתי לאודר עמדה במוקד לאחר שדיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השלישי הפיסקאלי, כשהיא מציגה רווח נקי של 130.4 מיליון דולר (33 סנט למניה), עלייה של 5% לעומת רווח נקי של 124.7 מיליון דולר אשתקד (31 סנט למניה). ההכנסות הסתכמו ב-2.25 מיליארד דולר (עלייה של 4%). בשוק ציפו להכנסות של 2.25 מיליארד דולר ורווח נקי של 33 סנט למניה (בהתאם לתוצאותיה בפועל).

בסקטור התרופות, טבע מתכוננת לשבוע הבא בו תפרסם את הדוחות הרבעוניים שלה ב-9 במאי. אנליסטים בוול סטריט מצפים מטבע להציג רווח נקי של 1.44 דולר למניה לעומת 1.04 ד' למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות צפויות לצמוח ב-35% ל-5.5 מיליארד דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]