הונם של 40 מעשירי העולם נחתך ב-17 מיליארד דולר

בעקבות הירידות החדות בשווקים בשבוע החולף הונו של שלדון אדלסון נחתך ב-775 מיליון דולר לרמה של 24.8 מיליארד דולר ■ גם הונו של מארק צוקרברג נחתך השבוע ב-2.9 מיליארד דולר לקראת ההנפקה הראשונית של פייסבוק

הונם של כ-40 מעשירי העולם נחתך בשבוע החולף בכ-17 מיליארד דולר. זאת, בעקבות נתוני המאקרו המאכזבים באירופה וארה"ב, ובייחוד דוח התעסוקה האמריקני שהצביע על יצירה של 115 אלף משרות - מתחת לצפי, כך לפי דיווח שפורסם ב"בלומברג".

כאמור, השווקים הבינלאומיים נסוגו השבוע בעקבות נתונים כלכליים מאכזבים, ובמרכזם מדד מנהלי הרכש שפורסם באירופה והצביע על כך שכלכלת היבשת ממשיכה להתכווץ ולהתקדם בצעדי ענק לעבר המיתון. מן העבר השני של האוקינוס האטלנטי, סקטור התעסוקה הוכיח שהוא עדיין החוליה החלשה של הכלכלה האמריקנית כאשר הצביע על כך שהמשק ייצר פחות משרות מהצפי.

בסיכום שבועי נפל מדד ה-S&P 500 ב- 2.44% לרמה של 1,369 נקודות - הירידה החדה ביותר שלו מאז תחילת השנה. גם מדד הבנצ'מרק האירופי - STOXX Europe 600 צנח ב-2.36% לרמה של 253 נקודות.

בעקבות הירידות החדות הונו של שלדון אדלסון, הנמצא במקום ה-11 ברישמת עשירי העולם ובעל אימפריית ההימורים לאס ווגאס סנדס, נחתך ב-775 מיליון דולר כאשר מניית החברה סגרה את השבוע עם ירידה של 3.11%. הונו של אדלסון מעורך ב-24.8 מיליארד דולר, לפי רשימת עשירי העולם של בלומברג.

"החששות לגבי הכלכלה התגברו בשבוע האחרון, בעקבות בשל ההאטה בכלכלה האירופית וההתאוששות האיטית של ארה"ב", אומר ג'ון קארי, מנהל השקעות בחברת פיוניר. "בנוסף, הבחירות בצרפת ויוון הגבירו את חוסר הוודאות הפוליטית במדינות אלו שעלולות להיות להם השלכות כלכליות מרחיקות לכת".

מלבד אדלסון, גם הונו של מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, נחתך בשבוע החולף בכ-2.9 מיליארד דולר לרמה של 17.6 מיליארד דולר, זאת לאחר שהחברה הכריזה שבכוונתה למכור 337 ממניות החברה במסגרת ההנפקה המתוכננת, כאשר מחירה של כל מניה מוערך ב-28 ל-35 דולר.