נתניהו הכריז רשמית על הקדמת הבחירות ל-4 בספטמבר

ראש הממשלה בישיבת הממשלה: "חלה התרופפות ביציבות הקואליציונית, ונראה לי שהדבר הנכון לעשות הוא ללכת למערכת בחירות קצרה" ■ על גל האלימות האחרון: "נמשיך לפעול בכל העוצמה נגד הפראות והרצחנות הזאת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז רשמית על הקדמת הבחירות ל-4 בספטמבר. בפתח ישיבת הממשלה היום (ב') נתניהו אמר כי "הייתי שמח מאוד אם היינו יכולים להשלים את הקדנציה עד תומה, וזו היתה גם מטרתי, אבל זה גם לא סוד שעם תחילת השנה הרביעית של הממשלה יש התרופפות מסוימת ביציבות הקואליציונית, ולכן נראה לי שהדבר הנכון לעשות הוא ללכת למערכת בחירות קצרה. אנחנו מציעים כאן את ה-4 בספטמבר, שאחרי כן, אם ירצה ה' והבוחר ייתן לנו את המנדט, נביא יציבות והובלה מוצלחת למדינת ישראל אל מול האתגרים הגדולים שעדיין עומדים לפנינו".

ראש הממשלה הוסיף, כי "חוסר יציבות, גם בין מפלגות וגם בתוך המפלגות, מביא לסחטנות, מביא לפופוליזם - ואלה פוגעים במרכיבים העיקריים של חיינו, בביטחון, בכלכלה, בחברה. אנחנו נמצאים במדינה שצריכה יציבות פוליטית".

לדברי ראש הממשלה, "הכוונה שלי היא לכונן ממשלה רחבה ככל האפשר על מנת להביא יציבות. אני מבקש לומר לחבריי כאן, לכל חברי הממשלה, שהעבודה המשותפת שלנו הביאה הישגים מעולים למדינת ישראל.

"אני חושב שבכל התחומים שאנחנו יכולים למנות יש הישגים גדולים מאוד לממשלה בזכות העבודה המשותפת שלנו, החזון המשותף שלנו, שיתוף-הפעולה והיציבות הפוליטית שהיתה מרכיב חשוב מאוד בהצלחה, משום שבמשך 3 שנים שרים עסקו בפיתרונות ולא בבחירות. אני חושב שמזה עשרות שנים לא היתה ממשלה כל כך יציבה במדינת ישראל", אמר ראש הממשלה.

נתניהו התייחס גם לגל האלימות שפוקד את ישראל בימים האחרונים: "ביקשתי מהשר לביטחון פנים וממפכ"ל המשטרה למסור דיווח לממשלה על המקרים המזעזעים האחרונים שקרעו את ליבם של אזרחי ישראל. ראינו מחזות מאוד קשים, ואנחנו יודעים שצריך לעשות הכול כדי למגר אותם.

"אנחנו יודעים שיש ירידה של 30% במקרי הרצח וגם ירידה בקטטות רחוב, אבל המקרים האלה, הקיצוניים כל-כך, האכזריים כל-כך, מעצימים את ההכרה שאנחנו חייבים לפעול בכל העוצמה נגד הפראות הזאת, האלימות הזאת, הרצחנות הזאת - ואנחנו נמשיך לעשות כך", דברי נתניהו.