המגמות הבולטות ברפואה בעשור הקרוב: טיפול מרחוק וניטור רציף

סקר שביצעה חברת פרוסט אנד סאליבן בקרב אלפי מנהלים בכירים של חברות מכשור רפואי באירופה, מעלה כי המיתון העולמי צפוי להמשיך להשפיע על השוק הרפואי בעשור הקרוב

המיתון העולמי צפוי להמשיך להשפיע על השוק הרפואי בעשור הקרוב, כך עולה מסקר שביצעה חברת פרוסט אנד סאליבן בקרב אלפי מנהלים בכירים של חברות מכשור רפואי באירופה.

הצורך בחיסכון כספי האיץ מגמות שונות, בהן טיפול ביתי, ניטור רציף למניעת התקפים (בעיקר בתחום הקרדיולוגיה), ניתוחים פחות פולשניים שאינם מחייבים אשפוז והדמיה מדויקת יותר. תחומים אחרים שזכו לתנופה הם טיפול הוליסטי במחלה כולה ולא בתסמין קליני שלה ולעומת זאת מיקוד של חברות מסוימות בשווקי נישה, וכן שילוב בין תרופות ומכשור רפואי.

המנהלים מעריכים שהמגמה הבאה תהיה רכישת שירותים רפואיים על ידי בני מעמד הביניים. המשתתפים מעריכים שהמוצרים יימכרו ישירות לצרכן. שני הגורמים הללו צפויים להוביל לכך שהמגמות החמות בשוק הבריאות בעשור הקרוב צפויות להיות מעבר מטיפול במחלות לאחר התרחשותן, למניעתן באמצעות ניבוי וטיפול מונע; רפואה מרחוק שבה ניתן לא רק לנטר אלא גם לטפל ללא תלות במיקום החולה; ניטור רציף של בני אדם לאורך כל חייהם וכתוצאה מכך איסוף תמידי של מידע קליני שיקל ויקצר ניסויים קליניים; תרופות מותאמות אישית שנרקחות בזמן אמת ומגיעות לגוף במגוון שיטות הולכה ממוקדות וטכנולוגיות חדשניות בתחום ההדמיה.

המרואיינים ציינו גם את תחומי הטיפול החמים ביותר בעיניהם בעשור הקרוב. בעולם התרופות התחומים החמים בעשור הקרוב יהיו אלצהיימר, חיסונים, איידס, סרטן, אסטמה, צהבת, מחלות לב כרוניות וטיפולים הורמונליים.