מניית הערב: חברת ביומד שטסה 45% בעקבות הצלחה בניסוי

חברת הביומד וורטקס מזנקת הערב בכ-45% ובמחזור עצום, לאחר שהודיעה על הצלחה בניסוי בתרופת הקאלידקו ■ אנליסט: "החברה צועדת לקראת שליטה בלעדית בשיווק תרופה למחלת ה-CF

חברת הביומד וורטקס מזנקת הערב בכ-45% ובמחזור עצום, לאחר שהודיעה על הצלחה בניסוי בתרופת הקאלידקו (Kalydeco) הנועדה לטיפול במחלת הריאות - סיסטיק פיברודיס (CF).

התרופה שהחברה מפתחת הפכה להיות, בחודש ינואר 2012, התרופה היחידה במטפלת בגורמי מחלת הריאות הקשה ולא בסימפטומים שלה. עם זאת, התרופה יעילה רק לגבי 4% מהחולים, הנושאים עמם גן ספציפי.

לכן, החברה החלה בסדרת ניסויים שמטרתם לשפר את התרופה כדי שתפנה לנתח גדול יותר של חולים. במסגרת הניסוי הנוכחי החברה בחנה את השפעת התרופה כאשר היא ניתנת בשילוב עם תרופות אחרות, על 37 חולים שנטלו את התרופה במשך 56 ימים, לעומת 11 חולים שהיו בקבוצת הבקרה ונטלו תרופת פלאסבו. לאחר סיוםפ הטיפול, קבוצת המחקר הראתה שיפור משמעותי בתפקוד הריאות.

"התוצאות של הניסוי האחרון היו משמעותיות מאוד עבור החברה ועובר החולים, שמחפשים מזור למחלה חשוכת המרפא ממנה הם סובלים", אומר בריאן סקורני, אנליסט המסקר את החברה. "מעבר לכך, ניתן לומר שהחברה מתקדמת בצעדי ענק לקראת שליטה בלעדית בשיווק תרופה למחלת ה-CF".