הרבעון האחרון של ינאי בטבע: הרווח עלה ל-1.3 מיליארד ד'

ההכנסות הסתכמו בכ-5.1 מיליארד דולר והרווח למניה עמד על 1.47 דולר ■ אנליסטים ציפו להכנסות 5.5 מיליארד דולר ורווח של 1.44 דולר למניה ■ התלות בקופקסון ירדה ומכירותיו היוו 18% מסך המכירות ברבעון הראשון

ענקית התרופות הישראלית, חברת טבע, הציגה הבוקר תוצאות חזקות לרבעון הראשון של 2012, רבעון שהיה האחרון בחברה לשלמה ינאי, המנכ"ל היוצא. את ינאי מחליף בתפקיד הבכיר ג'רמי לוין.

ההכנסות טבע הסתכמו בכ-5.1 מיליארד דולר, גידול של 25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והרווח הנקי Non-GAAP הסתכם בכ-1.3 מיליארד דולר לעומת 900 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח למניה עמד על 1.47 דולר.

קונצנזוס האנליסטים עמד על הכנסות של כ-5.5 מיליארד דולר ברבעון ורווח של 1.44 דולר למניה. לשנת 2012 כולה צופים האנליסטים הכנסות של כ-22 מיליארד דולר ורווח של 5.61 דולר למניה. מדובר בתוצאות מעורבות ביחס לקונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות, שם ציפו להכנסות של 5.55 מיליארד דולר (מעל ההכנסות בפועל) ורווח נקי של 1.43 דולר למניה (מתחת לרווח בפועל).

שיעור הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP היה 60.9% ברבעון, בהשוואה ל-58.8% ברבעון הראשון של 2011. הגידול משקף את העלייה בתרומה ממוצרי מקור, בעיקר בגלל ההכללה של Cephalon, וההשקות הגנריות החדשות בארה"ב, שקוזזו בחלקם על ידי הירידה במכירות מוצרים גנריים באירופה. שיעור הרווח הגולמי על בסיס GAAP היה 51.1% ברבעון, בהשוואה ל-53.6% ברבעון הראשון של 2011.

הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP הסתכם ברבעון בכ-1.6 מיליארד דולר, עלייה של 42% בהשוואה לרבעון הראשון של 2011. הרווח התפעולי הרבעוני על בסיס GAAP הגיע לסך של 928 מיליון דולר, בהשוואה ל-867 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם ב-756 מיליון דולר, בהשוואה ל-900 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011, ירידה של 16%. תזרים המזומנים החופשי - לא כולל השקעות ברכוש קבוע נטו ודיבידנד - הסתכם ב-414 מיליון דולר, ירידה של 19% בהשוואה לרבעון הראשון של 2011. בטבע אומרים כי הירידה היא בעיקר תוצאה של פעולות חד-פעמיות וכן עלייה בהון החוזר. סך המזומנים וההשקעות בניירות ערך סחירים נכון לתאריך 31 במרץ, 2012, הינו 1.7 מיליארד דולר.

התלות בקופקסון ירדה

דירקטוריון החברה הכריז על תשלום דיבידנד במזומן בגין הרבעון בשיעור של 1.00 שקל למניה.

מכירות הקופקסון עלו ב-8% ל-909 מיליון דולר, אולם התלות בקופקסון ירדה ומכירותיו היוו 18% מסך המכירות ברבעון הראשון, לעמת 21% ברבעון המקביל. ההכנסות שנרשמו על ידי טבע בגין Azilectעלו ב-9% ל-72 מיליון דולר, בעוד ההכנסות הגלובליות (In-Market) עלו ב-7% ל-96 מיליון דולר, בעיקר בשל גידול בהיקפי המכירות במספר שווקים באירופה בכללם צרפת, ספרד ואיטליה. הכנסות ממוצרי נשימה ברבעון עלו ב-4% ל-190 מיליון דולר. ההשפעה הכוללת של השינויים בהסכמי הפצה על מכירות מוצרי המקור של טבע בארה"ב ברבעון זה הסתכמה בכ-180 מיליון דולר.

"טבע פתחה את שנת 2012 ברגל ימין", אמר ינאי. "הרבעון הראשון מתאפיין בצמיחה חזקה של המוצרים הממותגים שלנו, של הגנריקה בארה"ב ושל המכירות בשווקים המתפתחים בהם פועלת טבע. כל אלו איזנו מכירות נמוכות ברבעון של מוצרים גנריים באירופה שנבעו בעיקר מהסביבה המקרו - כלכלית ביבשת זו".

ינאי המשיך ואמר, "היום אני מסיים את כהונתי כמנכ"ל טבע בתום חמש שנים מרתקות. ניתנה בידי הזכות להוביל את הצוות הגלובלי המצויין של טבע בתקופה מאתגרת ומרתקת. ביחד המשכנו לבנות חברה פרמצבטית גלובלית מובילה בתחומה, עם פריסה גיאוגרפית רחבה וקווי מוצרים מגוונים. במהלך החודשים האחרונים עבדתי בצורה קרובה עם מחליפי, ד"ר ג'רמי לוין, על מנת להבטיח העברה חלקה של התפקיד. אני בטוח שג'רמי יוביל את טבע להישגים ושיאים חדשים ואני מאחל לו הצלחה מקרב לב".

נציין כי היום לפני פתיחת המסחר בארה"ב צפויה הנהלת טבע לערוך שיחת ועידה וצפויה לעדכן את התחזיות ל-2012.

השקה של 7 מוצרים חדשים בארה"ב

הכנסות נטו בארה"ב ברבעון הראשון הסתכמו ב-2.8 מיליארד דולר (המהווים 54% מסך כל ההכנסות), עלייה של 46% בהשוואה לרבעון הראשון של 2011, בראש ובראשונה כתוצאה ממכירות חזקות של המוצרים הגנריים של טבע, ובכלל זה השקה של שבעה מוצרים חדשים שלא נמכרו ברבעון הראשון של שנת 2011, ומוצרי המקור, בעיקר בשל הכללה של תוצאות Cephalon.

הכנסות נטו באירופה ברבעון הראשון הסתכמו ב-1.3 מיליארד דולר (המהווים 26% מסך כל ההכנסות), ירידה של 2% בהשוואה לרבעון הראשון של 2011, או עלייה של 3% במונחי מטבע מקומי. ההכנסות באירופה ברבעון זה נהנו מהכללת מוצריה של חברת Cephalon וכן מסינרגיות מכירה שנבעו מהאינטגרציה המוצלחת של רכישה זו, כמו גם ממכירות חזקות של כמה ממוצרי המקור של טבע, ובראשם קופקסון.

ברבעון זה סיימה טבע את העברת זכויות המכירה של הקופקסון באירופה והגדילה המכירות. מגמות חיוביות אלו קיזזו מכירות נמוכות של המוצרים הגנריים עקב התנאים המקרו-כלכליים ורפורמות הבריאות בשווקי מפתח באירופה. האסטרטגיה של גיוון גיאוגרפי (שווקים) וקוי עסקים שונים סייעו להתמודד בהצלחה עם המציאות הנוכחית באירופה.

הכנסות נטו בשאר העולם (ROW, אשר כולל את קנדה, ישראל, שווקים מסוימים במזרח אירופה, אמריקה הלטינית ואסיה) ברבעון הרביעי הסתכמו ב-1 מיליארד דולר (המהווים 20% מסך כל ההכנסות), עלייה של 21% בהשוואה לרבעון הראשון של 2011. במונחי מטבע מקומי, ההכנסות משאר העולם עלו ב-23%. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מהכללה של Taiyo ו-Cephalon, וכן מביצועים חזקים במזרח אירופה, אמריקה הלטינית וישראל.

הכנסות נטו ממוצרים גנריים ברבעון ראשון הסתכמו ב-2.6 מיליארד דולר (כולל הכנסות נטו מ-API, מרכיבים פרמצבטיים פעילים, של 199 מיליון דולר), עלייה של 12% בהשוואה ל-2.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2011.

הכנסות נטו ממוצרי מקור ברבעון הראשון הסתכמו ב-2.1 מיליארד דולר, עלייה של 54% בהשוואה ל-1.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2011. ההכנסות ממוצרי מקור מורכבות מהכנסות בארה"ב של 1.5 מיליארד דולר, עלייה של 60% בהשוואה לרבעון הראשון של 2011, הכנסות באירופה של 365 מיליון דולר, עלייה של 43%, והכנסות בשאר העולם של 212 מיליון דולר, עלייה של 32%. הכנסות ממוצרי מקור היוו 41% מסך כל ההכנסות ברבעון, בהשוואה ל-33% ברבעון הראשון של 2011.