יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' תושבע היום ליו"ר האופוזיציה

לאחר הצטרפות קדימה לממשלה תהפוך יו"ר העבודה ליו"ר האופוזיציה ■ "הרוחות החברתיות חלפו מהאופנה לפתע", תקפה יחימוביץ' את שאול מופז

ח"כ שלי יחימוביץ' תושבע היום (ד') לתפקיד יו"ר הקואליציה. בפתח ישיבת סיעת העבודה בכנסת סימנה יחימוביץ' את המאבק הראשון של האופוזיציה בראשותה: תקציב המדינה לשנת 2013. "היעד המרכזי שאני רואה לנגד עיניי הוא התקציב ב- 2013. אף אחד לא מדבר על זה כי הרוחות החברתיות חלפו מהאופנה לפתע, ובמקומם עלה עניין חוק טל ואירן", אמרה יחימוביץ'.

"זה קל לממשלה להתמודד עם זה כי חוק טל יסתיים בפשרה כזו או אחרת. כולם יודעים שמדובר בפתרון מוסדר בסופו של דבר. קל לשכוח את המנעד העצום של התקציב שהולך להיות רע מאוד לישראל. חוק ההסדרים יהיה מפלצתי מאי פעם. המשימה תהיה קשה ונעשה זאת על הצד הטוב ביותר", הצהירה יחימוביץ'.

יחימוביץ', שהיתה צפויה להצטייר כמנצחת הגדולה של בחירות 2012, ומצאה את עצמה עוד שנה וחצי בכנסת, אמרה כי היא "רואה כבוד עצום להיות יו"ר אופוזיציה", אמרה. "זה תפקיד חשוב מאין כמותו והמטרה הראשונה של אופוזיציה לייצר חלופה שלטונית. אין מתאימה ממפלגת העבודה לעמוד בראשות האופוזיציה".

יו"ר האופוזיציה החדשה תקפה את קודמיה בתפקיד, ציפי לבני וח"כ שאול מופז. "מה שכונה אופוזיציה בשלוש שנים האחרונות היתה פארסה מוחלטת", אמרה, "לכן האחריות שלנו מאוד גדולה. אנחנו עושים זאת בתנאים לא פשוטים. האופוזיציה היא כמעט הקטנה ביותר בתולדות המדינה ולא משקפת את רגשות העם. זאת אופוזיציה מאוד מקוטבת משמאל ועד ימין, ואנחנו המפלגה המרכזית היחידה באותה אופוזיציה".

בצהריים יושבע השר החדש, שאול מופז, לתפקיד שר בלי תיק. יו"ר סיעת העבודה, ח"כ בוז'י הרצוג, הצהיר כי "אנחנו נשמש אופוזיציה לוחמת. לא ניתן דקה אחת לקואליציה. נלחם על הכל, על הצדדים הטכניים והמהותיים. האופוזיציה קטנה בבניין, אבל בחוץ היא ענקית".