משרד הבריאות: התפרצות חצבת בקרב מהגרי עבודה בת"א

מאז חודש ינואר האחרון התגלו 13 מקרים של מקרי חצבת במחוז תל אביב, כאשר 11 מתוכם בקרב מהגרי עבודה וילדיהם ■ 7 מתוך המקרים הללו התגלו בשבוע האחרון

כשתושבי דרום תל אביב מזהירים מפני התפרצות של מחלות בקרב מהגרי העבודה מאפריקה, הם מואשמים לעתים קרובות באמירות גזעניות. היום (ד') הודיע משרד הבריאות באופן רשמי על התפרצות של מחלת החצבת בקרב מהגרי העבודה שחיים בעיר, מה שעשוי להתסיס עוד יותר את האווירה המתוחה בין תושבי השכונות הדרומיות למהגרים שמתגוררים בהן.

על פי הודעת המשרד, מאז חודש ינואר האחרון התגלו 13 מקרים של מקרי חצבת במחוז תל אביב, כאשר 11 מתוכם בקרב מהגרי עבודה וילדיהם. 7 מתוך המקרים המדוברים התגלו רק בשבוע האחרון: 6 תינוקות וגבר אחד בן 22. על פי משרד הבריאות, כל התינוקות טופלו או עדיין מטופלים בבית החולים איכילוב.

בשיחה עם "גלובס" מבהיר ד"ר איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, כי המהגרים לא נדבקו בחצבת באפריקה - אלא כאן בישראל (בשונה משחפת ואיידס השכיחות באפריקה). לדבריו, ההידבקות התאפשרה ככל הנראה בשל תנאי הצפיפות בהם לנים המהגרים - בין היתר במקלטים ציבוריים. ד"ר גרוטו מודה כי לפני 4 שנים היתה בארץ התפרצות חמורה בהרבה של חצבת שכלל לא כללה מהגרים, במסגרתה חלו מעל 1,000 ישראלים. לדבריו, אחד ממקרי החצבת שהתגלו השנה היה בישוב בצפון הארץ, שם החליטו מספר משפחות שלא לחסן את ילדיהן. ד"ר גרוטו מציין כי מחלת החצבת מדבקת מאוד, אפילו יותר משפעת, וזאת ללא צורך במגע פיזי.

בעקבות התפרצות המחלה, משרד הבריאות נערך יחד עם אגף הרפואה הציבורית בעיריית ת"א לחסן את כל מי שבא במגע עם אותם מהגרים - בדגש על מעונות לילדים. במקביל, במשרד הבריאות מתכוונים לפתוח במבצע לחיסון כנגד חצבת (MMR) בקרב יתר המהגרים באזור ת"א. המהגרים, שמגיעים לארץ מאפריקה דרך הגבול הפרוץ עם מצרים, שוהים כיום בין היתר באשדוד, באילת ובערד. חלקם מועסקים על ידי קבלני ניקיון ושירותים שונים גם באזור השרון. למרות זאת, במשרד הבריאות מבהירים כי אין כוונה לחסן לפי שעה את המהגרים הבוגרים מחוץ לת"א. עוד על פי הודעת המשרד, מרפאות טיפות החלב הונחו להוריד את גיל החיסון כנגד חצבת לילדי המהגרים שממילא זוכים לחיסון בגיל שנה, לגיל 6 חודשים בלבד.