בזק בינלאומי תספק למירס פלטפורמת שיחות לחו"ל

אחרי שחברת מירס חתמה על הסכם לפיו היא תשתמש בתשתיות של חברת פלאפון לטובת פריסה וכיסוי - השת"פ מתרחב: בזק בינ"ל עומדת לספק לחברה את הפלטפורמה לשיחות לחו"ל

שיתוף הפעולה בין קבוצת בזק להוט מתרחב, כך נודע ל"גלובס".

אחרי שחברת מירס חתמה על הסכם לפיו היא תשתמש בתשתיות של חברת פלאפון לטובת פריסה וכיסוי (נדידה פנים ארצית), במסגרת הקמת הרשת הסלולרית החדשה שהיא מקימה, ל"גלובס" נודע כי שיתוף הפעולה בין הקבוצות מתרחב - ובזק בינלאומי עומדת לספק לחברה את הפלטפורמה לשיחות לחו"ל.

המשמעות היא שלקוחות מירס שיתקשרו לחו"ל יעשו שימוש בתשתיות של בזק בינלאומי ובקשריה עם מפעילים בכל העולם כמשווקת דקות שיחה בינלאומיות.

נציין, כי לבזק בינלאומי כבל תת-ימי בעל קיבולת נרחבת, והחברה מחפשת למכור קווים, אותם יש לה בשפע, לחו"ל.

דריסה בכל תחומי התקשורת

עוד נודע ל"גלובס", כי שתי הקבוצות דנו באפשרות לפיה הוט תרכוש קיבולת בינלאומית במסגרת השקת פעילות האינטרנט שלה.

לאחרונה, השיקה החברה את הוט נט כשנכנסה לתחום ה-ISP (ספק אינטרנט), כך שקרוב לוודאי היא תזדקק להגדלת קיבולת האינטרנט לחו"ל.

ההתקשרות בין החברות מעוררת אי-נוחות מכיוון שמדובר בשתי קבוצות התקשורת היחידות בישראל להן דריסה בשוק בכל תחומי הטלקום: טלוויזיה, טלפוניה, תמסורת, אינטרנט, תשתיות ו-ISP.

במקביל מתקיים בין החברות גם מו"מ לגבי המשך השימוש המשותף בתשתיות קרקעיות, כך שעל פניו נראה ששיתוף הפעולה הזה אינו תורם לפירוק מוקדי הכוח בשוק התקשורת, אלא מחזק אותם.

נציין, כי חלק נרחב מתשתיות הוט עובר כיום דרך תשתיות בזק. במסגרת השדרוג שהוט מבצעת, היא נדרשת להסכמה של בזק שתבצע עבורה עבודות קבלניות ותאפשר נגישות למרכיבי הרשת שלה. במקביל העריכו בבזק, כי עצם פתיחת התשתיות לטובת הוט תשמש גם את החברה לצורך שדרוג התשתיות שלה.