אנליסט: "הדאו יזנק בכ-700% בעשור ל-100,000 נקודות"

פיליפ גיסלס, מנהל מחלקת השיווק והמחקר בבנק הצרפתי BNP פאריבה טוען כי ההיסטוריה עשויה לחזור על עצמה והדאו ג'ונס עלול לזנק בשיעורים תלת-ספרתיים כפי שקרה בעבר ■ "בין 1982 לשנת 2000 הדאו זינק ב-1,200%"

פחד ואבדון הן התחושות ששולטות בשווקים היום. ביוון קיים חוסר ודאות פוליטית שמגביר את החששות לגבי פרישתה מגוש האירו, בסין גוברים הסימנים המעידים כי ההאטה בכלכלתה גלשה לרבעון השני של 2012 ואילו כלכלת ארה"ב מדשדשת במקום תקופה ארוכה. אולם, דווקא כעת, יוצא אנליסט אחד אופטימי, בתחזית שורית במיוחד לגבי שוקי המניות וטוען כי מדד הדאו ג'ונס עשוי לזנק לרמה של 100 אלף נקודות.

פיליפ גיסלס, מנהל מחלקת המחקר בבנק הצרפתי BNP פאריבה, שבחן את התנהגות השווקים לאחר משברים ארוכים מאז המיתון הגדול של שנות ה-30' במאה הקודמת, הגיע למסקנה חדשה בכל הנוגע לכיוון השווקים בעתיד, תוך התייחסות להדפסות הכספים המאסיביות של הבנקים המרכזיים באירופה וארה"ב.

גיסלס הגדיר את הדפסות הכסף המאסיביות של הבנקים המרכזיים כ"ניסוי הגדול בהיסטוריה הכלכלית" ורק ימים יגידו אם הן יגרמו לאינפלציה תהומית או שמא יסייעו לשווקים להתרומם, לצרכנים להגביר את הצריכה הפרטית ולבנקים להפחית חובותיהם בכל העולם.

האנליסט האופטימי מבסס את התיאוריה שלו על כך שמדדי המניות ניצבים בפני גל עליות גדול שיימשך יותר מ-10 שנים, כפי שקרה בתחילת שנות ה-80' של המאה הקודמת.

"בתחילת שנת 1982, מדד הדאו ג'ונס עמד על 1,000 נקודות - אותה הרמה שבה הוא עמד ב-1,966; ומאז, במשך ה-20 שנים הבאות, הדאו יצא למסע שורי ארוך והכפיל את ערכו פי 13 עד לרמה של 13 אלף נקודות", אמר גיסלס שסבור כי אנו ניצבים בפני מהלך דומה ואף גדול יותר.

עם זאת, גיסלס נשאר ריאלי וטוען כי מהלך שכזה לא יוכל לצאת לפועל כל עוד משבר החוב באירופה לא מתקרב לקיצו: "ברגע שהמדינות יצליחו להתגבר על משבר החוב, המשקיעים יתחילו לראות תשואות חיוביות יותר".

"חשוב לזכור כי ההסיטוריה תמיד חוזרת על עצמה, וסביר להנחי ששוק המניות יכפיל את ערכו בשיעורים תלת ספרתיים בתקופה של ה-20 שנים הבאות, כפי שקרה בעבר, כך שרמה של 100,000 נקודות בדאו ג'ונס היא לא רמה בדיונית. זאת אומנם נשמעת תחזית ספולטיבית במיוחד, אך יש לזכור כי ב-80 השנים האחרונות היא התרחשה כבר פעמיים", הוא מוסיף.