"אי-אפשר יהיה לדמיין את השלכות יציאת יוון מגוש האירו"

יו"ר הבנק המרכזי של מלזיה, זטי אקחטר, בריאיון לבלומברג: "חייבים למצוא פתרון ליוון, ואני חושבת שניתן למצוא וליישם פתרון כזה"

אי-אפשר יהיה לדמיין את השלכות יציאת יוון מגוש האירו עבור כלכלות אירופה - כך מעריכה יו"ר הבנק המרכזי של מלזיה, זטי אקחטר, בציינה כי היא מצפה שמובילי המדיניות הפיננסית יגיעו לפתרון בנושא.

"לא יהיה ניתן לדמיין את ההשלכות של תרחיש כזה עבור אירופה, כך אני מאמינה", אמרה אקחטר בריאיון ל"בלומברג". "לכן חייבים למצוא פתרון לסוגיה, ואני חושבת שניתן למצוא וליישם פתרון כזה".

ב-11 במאי הותיר הבנק המרכזי במלזיה את הריבית המרכזית במדינה ללא שינוי - ברמה של 3% מזה החודש השישי ברציפות, תוך שהיא מצטרפת למדינות נוספות באסיה (אינדונזיה ודרום קוריאה) אשר הותירו את הריביות ללא שינוי, וזאת במטרה לתמוך בצמיחה על רקע משבר החוב באירופה.

"התרחיש הגרוע ביותר שאנו יכולים לצפות לו הוא שאם כלכלה אחת (באירופה) תקרוס, השוק יעבור להתמקד בזו שאחריה, והמשבר יתפשט באופן כזה שישפיע על כמה מדינות במקביל - כולל כאלה שלא ראויות ליחס 'רע' מהשוק", סיכמה אקחטר. "זה התרחיש אשר את השלכותיו אני חושבת שאי-אפשר לדמיין".