דנמרק: סימון מיוחד עבור המוצרים שמקורם בהתנחלויות

שר החוץ של דנמרק אמר שהמהלך נועד להביע את תמיכתו של האיחוד האירופי בפלסטינים ■ שר החוץ מדגיש שלא מדובר בחרם על כלל התוצרת הישראלית אלא רק על אלו שמגיעים מההתנחלויות

התוצרת הישראלית המיובאת לדנמרק שמקורה בהתנחלויות ביהודה ושומרון תסומן מעתה בתג מיוחד. כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים. בריאיון שהעניק בנושא שר החוץ בקופנהגן, ווילי סובנדאל, אמר כי "מדובר במהלך שנועד לספק לציבור הצרכנים את מלוא המידע על המקום שממנו מגיעים המוצרים שהם רוכשים, בהתאם לתנאים שנקבעו ביתר מדינות אירופה".

סובנדאל הוסיף כי המהלך מהווה הבעת תמיכה של האיחוד האירופי בפלסטינים ובמימוש פתרון שתי המדינות. הוא הדגיש כי אין מדובר בהטלת חרם על תוצרת ישראלית, אלא רק על זו שמקורה "בהתנחלויות הלא חוקיות שבגדה המערבית". נוסף על כך, הביע סובנדאל תקווה כי סימון המוצרים "יאפשר לצרכנים לקבל החלטה מושכלת אם לרכוש את אותה הסחורה - או להימנע מכך".

ההחלטה שהתקבלה בדנמרק באה אחרי שבחודש שעבר הודיע אחד הארגונים הקמעונאים הגדולים בבריטניה על החרמת ארבע חברות ישראליות הפועלות בהתנחלויות.

לפני כשנתיים הוביל ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד מהלך אגרסיבי של החרמת תוצרת היישובים הישראלים בגדה - שבמסגרתו הופצו בשטחי הרשות חוברות ובהן פירוט רחב של כלל המוצרים שמקורם שם וקריאה להימנע מרכישתם.