דנקנר מוכר 49.9% מכלל תעשיות לבלווטניק ב-42% פרמיה

(עדכון) - בעל השליטה ב-IDB מוכר השליטה בכלל תעשיות למיליארדר לן בלווטניק לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל ■ הדד-ליין להשלמת העסקה: לא יאוחר מה-30 בספטמבר ■ אי.די.בי פתוח תרשום רווח הון של 325-400 מ' ש'

נוחי דנקנר, בעל השליטה בחברת אי.די.בי, סיכם על עסקה למכירת 50% מהחברה הבת של אי.די.בי פיתוח, כלל תעשיות, לאיש העסקים המיליארדר האמריקני לן בלווטניק, לפי שווי של כ-2.5 מיליארד שקל.

העסקה מתבצעת לפי מחיר של 16.19 שקל למניה, מחיר גבוה ב-42% מהמחיר המניה בסגירה של יום חמישי בבורסה והגבוה ב-15.6% על מחיר הסגירה הממוצע ב-3 החודשים האחרונים. אי.די.בי פתוח מחזיקה ב-60.54% מכלל תעשיות.

אי.די.בי פתוח הודיעה לבורסה בסמוך לפתיחת המסחר על מתווה העסקה והיא רשאית למכור לצד ג' את יתרת החזקותיה בכלל תעשיות, כך שהתמורה הכוללת שתקבל החברה תעמוד על 1.27 מיליארד שקל במקרה של מכירת 49.9% ו-1.54 מיליארד שקל במקרה של מכירת 60.54%.

"השלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים, ביניהם אישור הממונה על הגבלים עסקיים ככל שיידרש, הסכמות צדדים שלישיים, לרבות גופים מממנים של החברה, והשגת מימון בנקאי על ידי הרוכשת", נכתב בדיווח של אי.די.בי. יש לציין כי עסקה קודמת של מכירת כלל תעשיות למשפחת לבנת לא יצאה לפועל. הדד-ליין לעסקה הינו ה-30 ביוני או לכל המאוחר ב-30 בספטמבר.

ההסכם קובע כי במועד ההשלמה ישולמו 60% מהתמורה והיתרה תשולם כעבור 6 חודשים. להבטחת תשלום יתרת התמורה תשעבד הרוכשת לטובת החברה במועד ההשלמה 40% מהמניות הנמכרות. אי.די.בי פתוח תרשום רווח הון של 325-400 מיליון שקל בגין העסקה.

אתמול אמר דנקנר בראיון לחדשות ערוץ 2 כי "לא התקיים אצלנו מעולם דיון, לא היתה ישיבה, לא הייתה שיחה ביני לבין מנהל כלשהו בקבוצה על אפשרות בכלל של הסדר חוב, תספורת, תסרוקת או משהו מהסוג הזה. יש לנו בקבוצה סכומים נזילים שדי בהם כדי לשרת את כספי האג"ח לפחות לשנה וחצי שנתיים והשוק לדעתי מעריך אותנו לא נכון. אנחנו חזקים יותר מאיזה דימוי או קו תקשורתי שקיים כעת. אני לא רוצה לתת המלצות למשקיעים - וזה לא תפקידי - אבל אני בעצמי קונה מניות של אי.די.בי אחזקות".