נתניהו: 60 אלף מסתננים בלתי-חוקיים כרגע, יכולים להפוך בקלות ל-600 אלף

ראש הממשלה: "התופעה חמורה ביותר, ומאיימת על הרכבי החברה. זאת הצפה של המדינה, ובמידה רבה ביטול דמותנו כמדינה יהודית ודמוקרטית"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נדרש היום (א') בפתח ישיבת הממשלה לסוגיית מסתנני העבודה הבלתי-חוקיים. "התופעה הזאת חמורה ביותר, ומאיימת על הרכבי החברה למיניהם, על הביטחון הלאומי שלנו ועל הזהות הלאומית שלנו", אמר נתניהו בישיבת הממשלה השבועית, שהתקיימה בגבעת התחמושת, לרגל יום ירושלים.

להעניש מעסיקי מסתננים

לטענת נתניהו, מקור הבעיה החל עוד בתקופת הממשלה הקודמת. "הבעיה החלה לפני למעלה משבע שנים, ועם כניסת הממשלה לפני שלוש שנים התחלנו לטפל בזה, בבעיה הזאת, על כל היבטיה - קודם כל לעצור את הכניסה, ושנית להתחיל בהוצאה של אלה שכבר בפנים. אם לא נעצור את הכניסה, הבעיה - שהיקפה כרגע 60 אלף מסתננים בלתי-חוקיים - בקלות, אבל בקלות יכולה להתפתח ל-600 אלף. זאת הצפה של המדינה, ובמידה רבה ביטול דמותנו כמדינה יהודית ודמוקרטית".

ראש הממשלה הבהיר כי בניית הגדר שתמנע את כניסת המסתננים לישראל תושלם עד אוקטובר, פרט לקטע אחד סביב אילת, שעד לסיומו תשתמש ישראל באמצעים שונים לחסימת הכניסה באזור זה.

באשר למסתננים השוהים בישראל, אמר נתניהו שהפתרון "קודם כל להעניש מעסיקים של מסתננים בלתי-חוקיים, להחמיר מאוד את העונשים וגם להתחיל בהוצאה פיזית. אני יודע שהנושא הזה מטריד אזרחים רבים, ובצדק. אני מדבר איתם, הייתי שם באילת ובמקומות אחרים, גם השרים היו.

"אנחנו יודעים את המצוקה, אנחנו מטפלים בה, אנחנו נפתור את הבעיה. לא על ידי זעקות, אלא על ידי פעולות. אנחנו שומעים את הזעקה, אנחנו נכנסים לפעולה, והפעולה תצליח".

"אחת הטעויות הגדולות"

שר הפנים, אלי ישי, אמר כי "מי שחושב שאם ניתן להם מקומות עבודה זה יעזור - טועה בהחלט". לדבריו, "הם השתרשו כאן, וזו תהיה אחת הטעויות הגדולות ביותר של ממשלת ישראל".