"150 מיליון מניות חדשות של טאואר ייכנסו בקרוב לשוק"

האנליסט אשוק קומר מבית ההשקעות מקסים החל לסקר את טאואר בהמלצת "קנייה" ■ מחיר היעד: דולר אחד

המלצה חדשה למניית טאואר : בית ההשקעות מקסים (MAXIM GROUP) החל בסוף השבוע לסקר את טאואר בהמלצת "קנייה", אם כי מחיר היעד שמציב האנליסט אשוק קומר הינו הנמוך ביותר מבין כל בתי ההשקעות שמסקרים את החברה: דולר אחד בלבד. מדובר במחיר הגבוה ב-21% ממחיר השוק.

אשוק קומר עבד בעבר בבית ההשקעות רודמן אנד רנשו וסיקר את טאואר. בסוף 2010 הוא העניק לה מחיר יעד של 2 דולרים למניה. גם צ'רדן, שמסקרים את טאואר מזה זמן רב, מעניקים למניה מחיר יעד של 2.5 דולרים אליו לא הגיעה. (לסיפור המלא)

קומר מציין שלפי הערכת חברת המחקר גרטנר, הכנסות תעשיית המוליכים למחצה בה פעילה טאואר יגדלו מרמה של 30 מיליארד דולר ב-2011 לרמה של 45 מיליארד דולר ב-2016. בסקירתו הוא כותב על עלייה בניצולת התפוקה של החברות בענף ועל ביקושים בריאים.

כמו אנליסטים אחרים, גם קומר מעריך שטאואר תרשום קפיצה בהכנסות לקראת סוף השנה. מחיר היעד שלו משקף מכפיל של 1.8 על הרווח שהוא צופה לחברה בשנה הבאה (0.56 סנט למניה).

אך בסקירה של קומר מסתתרת שורה מעניינת במיוחד הנוגעת אולי לסוגיית שטרי ההון של החברה, שהונפקו לבנקים לאומי והפועלים ולבעלת השליטה, החברה לישראל. "אנו צופים דילול של בעלי המניות הקיימים עם כניסה של 150 מיליון מניות חדשות בטווח הקרוב", נכתב בסקירה. הוא לא מציין מפורשות כי מדובר בשטרי הון, אולם כידוע טאואר מנהלת מו"מ עם הבנקים למחיקת מחצית משטרי ההון והמרה של חלק משטרי ההון למניות. מדובר ב-400 מיליון שטרי הון הניתנים להמרה בסך הכל.

טאואר פרסמה בשבוע שעבר דוחות כספיים ואכזבה בשורת ההכנסות, אולם אנליסטים מעריכים כי החברה תעמוד בתחזית ההכנסות השנתית שלה - 800 מיליון דולר. גם פול וויליאמס מ-Next Inning סבור כך, תוך שהוא טוען כי החברה תרשום הכנסות של 200 מיליון דולר לפחות ברבעון הרביעי של השנה ותגיע להכנסות של מיליארד דולר בשנת 2014.

וויליאמס התייחס מפורשות לסוגיית שטרי ההון ואמר כי טאואר לא דיברה על הנושא בשיחה הוועידה שקיימה בשבוע שעבר, כך שהוא מעריך שהסיפור לא עומד על הפרק לעת עתה. "אני שורי על טאואר", כתב וויליאמס למשקיעים.