הציתה מלחמה ונעלמת מהנוף: צו הקפאת הליכים להלו 015

עורכי הדין גיא גיסין ואיתן ארז מונו כנאמנים ■ עו"ד אבי וינרוט: "אני סבור שיותר נכון היה ללכת לפירוק" ■ כונס הנכסים: "לחברה חובות של 54 מיליון שקל"

האם הסוף של הלו 015 בלתי נמנע? בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה הוציא צו הקפאת הליכים זמני להיל"ת, בעלת המותג הסלולרי הלו 015, למשך 21 יום. בנוסף, מינה השופט אילן שילה את עורכי הדין גיא גיסין ואיתן ארז כנאמנים לחברה.

זאת, בהמשך לבקשת הקפאת ההליכים שהגיש בשבוע שעבר יו"ר החברה, יורם שכטר, המחזיק 50% מהבעלות על חברת היל"ת. לטענת שכטר, החברה חבה לו כ-12.5 מיליון שקל ונקלעה לחובות של 54 מיליון שקל לנושים נוספים.

הקפאת ההליכים נועדה לאפשר לנאמנים לאתר רוכשים פוטנציאליים ולהפעיל את החברה, אך אם לא יצליחו תפורק הלו. היל"ת תידרש להעמיד כל סכום שיידרש לנאמנים לטובת הבראת החברה או מכירתה, עד סכום של 3 מיליון שקל.

במהלך הדיון נחשפה מחלוקת הקיימת בין שכטר לבעלי מניות אחרים בחברה, משפחת מתיאס והרבנית ברוריה זבולוני, המיוצגים בידי עו"ד אבי וינרוט.

בעוד שכטר מביע רצון להביא משקיע שירכוש את החברה, טען עו"ד וינרוט כי לקוחותיו מעדיפים את פירוקה. לדבריו, "אני סבור כי יותר נכון היה ללכת להליך פירוק".

באת-כוחו של כונס הנכסים הרשמי טענה בדיון כי התנהלות החברה בעייתית, וכי "לפי הנתונים הכספיים החברה הגיעה לסוף דרכה הכלכלית; ישנם חובות גבוהים של 54 מיליון שקל - מתוכם 26 מיליון שקל חובות אמיתיים, והשאר של בעלי השליטה. בתקופה של 8 חודשים נרשמו הכנסות של 850 אלף שקל".

מהחלטת בית המשפט עולה כי הנאמנים אמורים לברר גם את המחלוקת הקיימת בין בעלי המניות ואת ההתנהלות שהובילה לקריסתה של החברה.

הדרמה שסובבת את קריסתה של חברת היל"ת היא תולדה של הסערה שעוררה בשוק התקשורת לאחר שהכריזה בסוף מארס על כוונתה להיכנס לפעילות סלולרית במודל של MVNO, באמצעות הלו 015, והציעה הצעה חסרת תקדים - חבילה של 99 שקל לשיחות והודעות ללא הגבלה. ימים ספורים לאחר מכן התבררו יותר פרטים, שהצביעו על כך שמאחורי ההצהרות "המפוצצות" אין ולא כלום.

ההמשך כבר היה ברור: הלו 015 לא הצליחה להרים את הפעילות הסלולרית, העובדים קיבלו משכורות באיחור, אחרים פוטרו, ותקלות אירעו - כך שעתיד החברה במתכונת הנוכחית אינו ברור.

החברה מוחזקת על-ידי יורם שכטר, המכהן גם כיו"ר חדשות ערוץ 10, בשיעור של 50%; הרבנית ברוריה זבולוני, אחותו של הרב יעקב איפרגן "הרנטגן", שמחזיקה 23%; משפחת מטיאס-פרנקל, שמחזיקה 23%; ומשרד שקל ושות', שמחזיק 4%.