רווחי פרטנר צנחו ב-43% ברבעון הראשון ל-146 מיליון שקל

ההכנסות ירדו ב-11% ל-1.57 מיליארד שקל ■ 29 אלף מנויי סלולר נטשו ■ הדירקטוריון החליט לא לחלק דיבידנד ■ החברה צימצמה את כוח-האדם ב-1,440 משרות בחצי שנה ■ המנכ"ל חיים רומנו: "התקופה מאתגרת, והתחרות מתעצמת"

הרגולציה של שר התקשורת משה כחלון בשוק הסלולר ממשיכה להכות במפעילות הקיימות. פרטנר מדוחת היום (ד') על צניחה של 43% ברווח הנקי של הרבעון הראשון של 2012 ל-146 מיליון שקל, ועל קיטון של 11% בהכנסות הרבעון ל-1.57 מיליארד שקל.

במונחי רווח למניה, פרטנר רשמה רווח של 0.94 שקלים למניה, יותר מקונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות, שצפה לה רווח נקי של 0.91 שקלים למניה והכנסות של כ-1.61 מיליארד שקל.

על רקע התחרות המתגברת בשוק הסלולר הישראלי, חברת הסלולר שבשליטת אילן בן-דב ובניהולו של חיים רומנו דיווחה על רווח תפעולי של 248 מיליון שקל, המהווה צניחה של 38% לעומת הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2011. ה-EBITDA של החברה צנח ב-25% ל-438 מיליון שקל ברבעון.

המנכ"ל רומנו אמר עם פרסום הדוחות כי "התוצאות הכספיות של הרבעון הראשון משקפות את פעילות החברה בתקופה מאתגרת בשוק התקשורת הסלולרית. במהלך השנה האחרונה נערכה החברה לשינויים בענף, התעצמות התחרות וכניסת מתחרים חדשים".

החברה מסרה כי "לאור ההתפתחויות האחרונות בשוק התקשורת, מעדכנת החברה את תוכניותיה העסקיות, ובשל כך החליט הירקטוריון שלא לדון בעת הזאת בחלוקת דיבידנד, אלא לשוב ולדון בכך בהמשך".

מסוף אוקטובר 2011 ועד סוף אפריל 2012 החברה צימצמה 1,440 משרות. רק ברבעון הראשון צומצמו 660 משרות ועוד 80 משרות צומצמו באפריל.

מה שמבשר רעות לפרטנר, ואלי גם לשאר חברות הסלולר הקיימות, היא הצניחה בהכנסות של פרטנר מציוד. ברבעון האחרונים מכירות הציוד - או במילים אחרות, הסמארטפונים - היו אלה שאיזנו את התוצאות הכספיות, אבל ברבעון הראשון נרשמה צניחה גם בתחום זה. פרטנה מכרה ב-330 מיליון שקל - צניחה של 41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

על רקע התחרות בענף, ההכנסה החודשית הממוצעת של מנוי פרטנר בסלולר (ARPU) ירדה ב-12% ברבעון הראשון והסתכמה ב-101 שקל. מספר דקות השימוש החודשי הממוצע של החברה (MOU) הסתכם ב-424 דקות - עלייה של 13% לעומת הרבעון הראשון.

נכון לסוף הרבעון לחברה יש 3.14 מיליון לקוחות סלולר - ירידה של 29 אלף מנויים לעומת סוף 2011, אז לחברה היו 3.17 מיליון מנויי סלולר. מדובר גם בקיטון של 2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

שיעור הנטישה ברבעון היה 8%, לעומת 7.3% ברבעון הראשון של השנה. כ-7,000 לקוחות טלפוניה קווית וכ-14,000 לקוחות ה-ISP נטשו גם כן.