גוגל השלימה רכישת מוטורולה מוביליטי ב-12.5 מיליארד ד'

הרכישה של מוטורולה מוביליטי על-ידי גוגל, תהפוך את החברה הנרכשת לחברה הראשונה שמשווקת טלפונים מבוססי אנדרואיד באופן רשמי ■ גוגל תחזק את מערכת ההפעלה שלה אנדרואיד במלחמה מול ה-IOS של אפל

ענקית החיפוש גוגל השלימה את הרכישה של מוטורולה מוביליטי תמורת 12.5 מיליארד דולר, בעסקת מזומנים לפי שווי של 40 דולר למניה.

המיזוג של מוטורולה מוביליטי לתוך גוגל פורסם ב-15 באוגוסט והיה סוג של רעידת אדמה בשוק הסלולר העולמי. מוטורולה מוביליטי היא זרוע של מוטורולה שאחראית על ייצור ופיתוח טלפונים סלולריים, טאבלטים ואביזרי בלוטות'. מחיר הרכישה משקף פרמיה של 60% על שוויה של מוטורולה בוול סטריט בעת ההכרזה.

הרכישה של מוטורולה מוביליטי על-ידי גוגל, תהפוך את החברה הנרכשת לחברה הראשונה שמשווקת טלפונים מבוססי אנדרואיד באופן רשמי. באמצעות הרכישה, גוגל תקבל גישה ל-17 אלף הפטנטים שרשומים על שמה של מוטורולה, תחזק עצמה בתחום החומרה, ותחזק את מערכת ההפעלה שלה אנדרואיד במלחמה מול ה-IOS של אפל. בנוסף, היא תצמצם את התביעות להפרת פטנטים שגוגל סופגת מצד אפל ומיקרוסופט.

מוטורולה מוביליטי תמשיך להחזיק ברישיון שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד, וזו תישאר מערכת פתוחה. גוגל תפעיל את מוטורולה מוביליטי כפעילות עסקית נפרדת. דניס וודסייד, אשר פיקח על תכנון ההטמעה לקראת הרכישה, ובעבר שימש כנשיא אזור יבשת אמריקה בגוגל, יהפוך למנכ"ל מוטורולה מוביליטי.

לארי פייג', מנכ"ל גוגל: "אני שמח להכריז כי העסקה נסגרה. מוטורולה היא חברת טכנולוגיה אמריקנית נהדרת, עם היסטוריה של יותר מ-80 שנות חדשנות. זהו זמן נפלא להיות בעסקי הניידות, ואני בטוח כי הצוות במוטורולה ייצור את הדור הבא של המכשירים הניידים אשר ישפרו את חיינו בשנים הבאות".

וודסייד אמר כי "מוטורולה המציאה, פשוטו כמשמעותו, את תעשיית הסלולר עם ייצור המכשיר הסלולרי המסחרי הראשון ב-1983. המטרה שלנו פשוטה: למקד את הכשרון יוצא הדופן של מוטורולה מוביליטי במספר מצומצם יותר של השקעות גדולות יותר, וליצור מכשירים נפלאים שישמשו אנשים מסביב לעולם".