שמחון לשטייניץ: התנהלותך גורמת לישראל נזק תדמיתי

שמחון מבקר את שטייניץ על רקע מתן מענק לפיתוח הפעילות של אינטל בישראל - כפי שנחשף אתמול לראשונה ב"גלובס" ■ האוצר בתגובה: שמחון פוגע בהשקעות במשק

מחריף המתח בין משרדי התמ"ת והאוצר על רקע המחלוקת על מתן מענק לפיתוח הפעילות של אינטל בישראל- כפי שנחשף אתמול לראשונה ב"גלובס": שר התמ"ת, שלום שמחון מבקר בחריפות את ההתנהלות של עמיתו לממשלה, שר האוצר, יובל שטייניץ על כך שפתח ערוץ הידברות חשאי עם הנהלת החברה ובמסגרתו הציע לאינטל חבילה משופרת, כדי לבצע השקעה נרחבת לפיתוח פעילותה בארץ וזאת, תוך מידור הגורמים המקצועיים במשרד התמ"ת.

במכתב ששיגר לשטייניץ, כתב שמחון "חשיבות המענק ברורה לכל, אך יש להיזהר מחיפזון שמתבטא במתן הצעות משופרות, ללא קבלת חוות דעתם של הגורמים המקצועיים הנוגעים בדבר ומנוגדות לכל בסיס כלכלי ולמצבה הכלכלי של המדינה. התנהלות זו מסבה לישראל נזק תדמיתי ומציגה את ממשלתה ככזו שבה יד ימין אינה יודעת מה עושה יד שמאל".

עוד כותב שמחון לשטייניץ כי "כשר האמון על נושא התעסוקה, אני סבור שביטול ההתניה להקמת מפעל בצפון הארץ, יסב נזק עצום שכן אזור זה משווע לבלון חמצן בדמותה של אינטל. הדעות לגבי תרומתה של החברה למדינת ישראל אינן חלוקות, אך כך גם לגבי המשך מתן המענקים הבלתי מוגבלים. אני מכיר את ההצעה (ההצעה שהעביר צוות בין משרדי לאינטל למענק של כמיליארד שקל מהמדינה בתמורה לפיתוח המפעל בקרית גת ופתיחת מפעל בבית שאן. י"א) ואני סבור שהיא משקפת את מה שניתן ואת שצריך לתת לחברה. יתרה מזאת, משרד התמ"ת ימצא דרכים מצוינות לשימוש בכספי המענק הנוספים במסגרת תפקידו להעלאת שיעורי התעסוקה ובמסגרת פעולותיו לפיתוח תעשיית ההי-טק בישראל באמצעות מענקי המדען הראשי".

שמחון מדגיש במכתבו לשר האוצר, השוהה היום בצרפת במסגרת כנס כלכלי כי ההצעה המשופרת שהוא הציג לאינטל למען תשקיע בארץ, ניתנה על דעתו בלבד ו "אינה על דעתי ומבלי לקבל חוות דעת של נציגי הצוות המקצועי במשרד התמ"ת". בהמשך מכתבו לשר האוצר, מבקש שמחון לאפשר לצוות משרדו להמשיך ולנצח על ההליכים מול אינטל, שכן מרכז ההשקעות הוא הגוף בעל המומחיות והכלים לנהל את הנושא: "אין כל הגיון וסבירות כי במהלכים מול החברה לא ישותפו הנציגים המקצועיים של משרד התמ"ת".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "משחקי הכבוד של השר שמחון פוגעים בשיתוף הפעולה וביכולת למשוך השקעות חשובות לישראל, של אינטל ושל חברות ענק בינלאומיות נוספות. אנו מקווים ששיתוף הפעולה ששרר בין משרד האוצר לתמ"ת בתקופת כהונתו של השר בנימין בן אליעזר, יישמר גם בתקופה הנוכחית למרות חילוקי הדעות מפעם לפעם וזאת לטובת מדינת ישראל".