בנק לאומי במסר תקיף לבן-דב: פעל מיידית להבטחת החובות

סאני מודיעה לבורסה כי קיבלה הודעה מהבנק שהעמיד לה אשראי כי עליה לפעול מיידית לשיפור יחס הבטוחה לחוב, ואם לא הוא יפעל לפירעון מיידי של החוב ולמימוש מניות פרטנר המשועבדות

חברת סאני שבשליטת אילן בן דב הודיעה היום (ה') לבורסה כי קיבלה הודעה מבנק לאומי כי החברה נדרשת לפעולה מיידית להבטחת החובות של החברה, ולא - החוב לבנק יועמד לפירעון מיידי וימומשו המניות המשועבדות לבנק.

כזכור, סאני הודיעה לפני יומיים כי עקב ירידה חדה במניות פרטנר (החברה הנכדה של סאני), "ישנה חריגה מאמת המידה הפיננסית עליה התחייבה החברה באשראי מול הבנקים", מה שמאפשר לבנקים להעמיד את החוב לפירעון מיידי בתוך 30 ימי עסקים, ולממש את מניות פרטנר ששועבדו.

סאני מדווחת כי אתמול בערב הודעה מהבנק כי שווי מניות פרטנר המשעובדות ירדו אל מתחת ל-150% בטוחה לחוב, ועליה לפעול במיידית לשיפור היחס הזה. לפחות ל-160%.

סך יתרת האשראי שהעמיד הבנק לסאני עומד על כ-27.2 מיליון שקל וכנגד אשראי זה משועבדות לבנק 2,173,126 מניות של פרטנר בשווי 39.3 מיליון שקל (יחס של144.5% בטוחה לחוב).

הבנק אף מסר לחברה כי לא יאפשר משיכה נוספת של כספים וכן כי אגרות חוב (סדרה א') של סקיילקס שמופקדות בחשבונות הבנק יעוכבו עד לפירעון מלוא האשראי. סאני מסרה כי החברה בוחנת את הודעת הבנק ואת דרכי הפעולה העומדות בפניה.

סאני הודיעה בשבוע שעבר כי בידי נאמן האג"ח שלה יש עילה לפירעון מיידי של החובות למחזיקים, משום שאין בידיה מניות נוספות של סקיילקס שאותן היא יכולה לשעבד לנאמן. זאת, אחרי צניחה חדה במניית סקיילקס ופרטנר, בעקבות התחרות הגוברת בענף הסלולר המקומי.