כוכב "מסע בין כוכבים" זכה למנוחת עולמים בחלל החיצון

אפרו של כוכב הסדרה "מסע בין כוכבים" ג'יימס דוהאן, שגילם את דמותו של סקוטי, הועלה על מעבורת החלל הפרטית הראשונה "ספייס אקס" וצפוי להקיף את כדור הארץ במשך שנה, בטרם יישרף עם כניסתו לאטמוספרה

שגר אותי, סקוטי - השחקן האמריקני ג'יימס דוהאן, מי שהיה מוכר יותר מכל בתפקידו האלמותי כסקוטי בסדרת המד"ב "מסע בין כוכבים" זכה השבוע למנוחת עולמים יוצאת דופן, שבע שנים לאחר מותו - בחלל.

מעבורת החלל הפרטית הראשונה בהיסטוריה "ספייס אקס" (SpaceX) המריאה ביום שלישי בחלל במטרה להעביר ציוד ואספקה לתחנת החלל הבינלאומית. אבל המעבורת לא הסתפקה בציוד רגיל ונשאה על סיפונה מטען בלתי צפוי - אפרם של 320 בני אדם.

מדובר בשירות מיוחד שמספקת חברה אמריקנית בשם "סלסטיס", המגשימה את חלומם של אנשים רבים "להיקבר" בחלל תמורת מחיר של 3,000 דולר בלבד. ביחד עם דוהאן נשלחו לחלל גם אחד האסטרונאוטים הראשונים גורדון קופר, ואפרם של בני אדם מ-18 מדינות שונות.

האפר הוטמן במיכל מיוחד שהוצמד לחלק מתפרק של הרקטה "פאלקון 9". כעשר דקות לאחר ההמראה ניתק החלק המכיל את האפר וכעת צפויים 320 המנוחים לסבוב את כדור הארץ במשך כשנה. לאחר מכן צפוי המיכל להישרף באטמוספרה בדרכו חזרה לכדור הארץ.

"הוא היה מעדיף לטוס לחלל כשעוד היה בחיים, כמובן", אמרה אלמנתו של דוהאן, שצפתה בשיגור המעבורת ביחד עם בתה. "הוא היה מעריץ גדול של טכנולוגיה עתידנית, חקר החלל וכל מה שקשור למין האנושי המותח את גבולותיו", הוסיפה. אפרם של השחקן והאסטרונאוט היה אמור להישלח לחלל כבר בשנת 2007, אך הטיסה המדוברת כשלה בניסיונה להגיע לחלל.