חייו של רומן אברמוביץ': היאכטה, הדוגמנית וגביע האלופות

האוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ' שווה 12.1 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לאדם ה-68 הכי עשיר בעולם, לפי רשימת העשירים של המגזין "פורבס" ■ אברמוביץ' צבר את עיקר הונו בעזרת בעלותו על חברת השקעות הפרטית מילהאוס

האוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ' שווה 12.1 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לאדם ה-68 הכי עשיר בעולם, לפי רשימת העשירים של המגזין "פורבס". מחברתו המהממת וביתו המלכותי ועד לצוות האבטחה הכבד שלו, המסיבות עטורות הסלבס וכמובן גביע אלופות אחד, אתם תשנאו אותו עד לזמן שתסיימו קריאת דברים אלו.

אברמוביץ' צבר את הונו בעזרת בעלותו על חברת השקעות הפרטית מילהאוס, אך הוא קנה את תהילתו מחוץ לרוסיה בעיקר בשל בעלותו על מועדון הכדורגל צ'לסי, קבוצת כדורגל בליגה האנגלית, שזכתה לאחרונה בליגת האלופות והכנתה לו את "הצעצוע האחרון" ברשימת הצעצועים שלו.

כילד, אברמוביץ' היה יתום, הוא למד בבתי ספר ציבוריים והיה תלמיד ממוצע אך כיום, אברמוביץ נחשב לאחד הנהנתנים הגדולים ביותר בעולם. החבר-אויב שלו הוא עמיתו האוליגרך בוריס ברזובסקי, שניהם רכשו שליטה בחברת נפט וכעת נלחמים על 6.5 מיליארד דולר בבית המשפט.

הציבור הרוסי זכה להיכרות קרובה עם הכיסים העמוקים של אברמוביץ', שכיהן כמושל של איזור ברוסיה שנקרא צ'וקוטקה, בין השנים 2003-2008 והוציא מכספו 1.3 מיליארד דולר דולר על פיתוח האזור.

עם זאת, נראה כי אברומיץ' עדיין מרגיש מאויים על ידי הממשל ברוסיה בראשותו של הנשיא הנבחר ולדימיר פוטין, שכן חיי היום-יום שלו מתנהלים כאשר טבעת של 40 מאבטחים סובבים אותו 24/7 ועלות החזקתם מגיעה ל-2 מיליון דולר לשנה.

האוליגרך הצבעוני התפרסם לפני מספר שנים גם בשל הגירושין המפורסמים מאשתו אירינה - שקיבלה 300 מיליון דולר, עניין שהפך את ההסכם לאחד היקרים ביותר בהיסטוריה. כעת אברמוביץ חולק את את מיטתו עם הדוגמנית המהממת דשה ז'וקובה שגם עובדת כמעצבת ועורכת מגזין, לשניים בן משותף.

אברמוביץ' נכנס לעולם האומנות במלוא המרץ ב-2008, ע"י כך שהוציא 120 מיליון דולר על שני ציורים. יצירותיהם של פרנסיס בייקון ולוסיאן פרויד נרכשו לצורך תצוגה ביתית.

באשר לרכושו הפרטי, אברמוביץ' הוא הבעלים הגאה של אחת היאכטות הגדולות בעולם, "האקליפסה", ששוויה מוערך במיליארד דולר,י ש בה שתי בריכות שחייה, לייזרים לחסימת צלמי הפפראצי וצוללת משוריינת למקרה שיצטרך להימלט במהירות.

בבעלותו גם מטוס פרטי,בואינג 767 שיכול להכיל 375 איש, שתי לימוזינות של חברת מייבאך 62, חברה גרמנית המייצרת רכבי יוקרה, את המכוניות שיריין וצייד במוצרי אבטחה. עלות כל אחד מהרכבים היא מעל מיליון דולר.

רשימת הנכסים של אברומיץ' לא מסתיימת רק ברכבים, יאכטות, מטוסים וצוללות היא מתפרסת גם לנדל"ן. אברמוביץ' רכש 9 דירות בלונדון ואז הפך אותן לאחוזה. כאשר השיפוצים יסתיימו, הנכס שגודלו 30,000 מ"ר יהיה הבית הכי יקר במדינה.

לאברמוביץ' יש גם חווה באספן, ששוייה קרוב ל-40 מיליון דולר. הוא פעם בנה גם משטח החלקה על קרח עבור להקת ה"פוסיקט דולס". בנוסף, הו גם הבעלים של ה"שאטו לה קראו" בדרום צרפת.

האוליגרך ה"בזבזן" ידוע גם במסיבות המושקעות שהוא עורך. בינואר האחרון הוא הוציא 8 מיליון דולר על מסיבת השנה בסנט בארטס. האורחים כללו את רופרט מרדוק, מרתה סטיוארט, ג'ורג' לוקאס ומארק ג'ייקובס. גם ה"רד הוט צ'ילי פפרס" היו שם לרומם את האווירה.

גולת הכותרת של נכסיו היא אי שהוא רכש לא מכבר בסנט פטרסבורג, ששימש בסיס צבאי בעבר, ושם הוא ממקם את פרטי האומנות שלו. הוא בזבז לפחות 400 מיליון דולר על האי,שפתוח לציבור הרחב.