דיווח: מונטי מנסה לקדם פגישה עם מרקל, הולנד וראחוי

העיתון הצרפתי "לה-פגרו" מדווח שראש ממשלת איטליה מנסה לארגן את הפגישה הזאת ב-22 ביוני ■ מטרת הפסגה: "הבהרת מספר נושאים הקשורים למשבר"

העיתון הצרפתי "לה-פיגרו" מדווח היום כי מריו מונטי, ראש ממשלת איטליה, מנסה בימים האחרונים לארגן מפגש פסגה ב-22 ביוני בין מנהיגי ארבע הכלכלות הגדולות ביותר בגוש האירו: גרמניה, צרפת, איטליה וספרד. מונטי מנסה לארגן את הפגישה על מנת "להבהיר כמה נושאים" לפני פסגת מנהיגי האיחוד האירופי שתתקיים כשבוע לאחר מכן.

על פי הדיווח בעיתון הצרפתי, שמבוסס על מקור בממשלה האיטלקית, מונטי מנסה לארגן את הפגישה ברומא בין קנצלרית גרמניה אנגלה, נשיא צרפת החדש פרנסואה הולנד, מריו מונטי בעצמו וראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי, אולם לפי שעה נתקל בתגובה פושרת למהלך מצד קנצלרית גרמניה.

בדיווח נטען שהמועד הסופי של הפגישה עדיין לא נקבע אולם היא תתקיים אחרי הבחירות שיתקיימו בצרפת וביוון שייערכו ב-17 ביוני. ביוון יתקיים סבב הבחירות החוזר לפרלמנט לאחר שבבחירות שנערכו בתחילת החודש לא הצליחו המפלגות להגיע להסכמה לגבי הרכב הממשלה החדשה. בצרפת ייערך באותו תאריך הבחירות הכלליות לפרלמנט, במהלכן יקווה הולנד לזכות ברוב שיעזור לו להעביר את הרפורמות שהוא מקדם.

דובר של ממשלת איטליה לא אישר ל"לה-פיגרו" את המועד המדוייק של הפגישה אבל הוא כן אישר שתתקיים מתישהו אחרי הבחירות בצרפת ויוון.