הלחץ נמשך: פיאט מפסיקה למכור כלי רכב לאיראן

ההודעה באה בעקבות קמפיין ציבורי ותקשורתי בינלאומי שהוביל ארגון אמריקני בשם United Against Nuclear Iran

חברת פיאט האיטלקית הודיעה בסוף השבוע האחרון, כי תפסיק למכור מכוניות, משאיות ואוטובוסים לאיראן.

ההודעה באה בעקבות קמפיין ציבורי ותקשורתי בינלאומי שהוביל ארגון אמריקני בשם United Against Nuclear Iran. בחודשים האחרונים הודיעו יצרניות רכב נוספות על צעדים דומים בעקבות קמפיינים של UANI - פז׳ו סיטרואן, יונדאי ופורשה.

הארגון מקיים מאמצים לבידוד איראן בכדי שזו תפסיק את פעילותה העשרת האורניום שלה, אשר לפי פרסומים זרים מיועד גם לצרכים צבאיים ולא רק אזרחיים, וכן תשתף פעולה בנושא עם סוכנות הבינלאומית לאנרגיה גרעינית.

UANI הוא ארגון אמריקני ללא מטרות רווח שפועל בכמה חזיתות על מנת להכביד את הסנקציות הכלכליות על איראן במטרה למנוע ממנה להפוך למדינה גרעינית. את הארגון ייסדו מארק וואלאס, לשעבר שגריר ארצות הברית באו"ם (ממשל בוש הבן), דניס רוס, לשעבר יועץ הממשל (קלינטון ובוש הבן) לענייני המזרח התיכון, והשגריר המנוח ריצ'ארד הולברוק, לשעבר השליח המיוחד של הממשל באפגניסטן ופקיסטן ושגריר ארה"ב באו"ם (ממשל קלינטון).

במועצה המייעצת של הארגון יושבים ראש ה-CIA לשעבר ג'יימס וולזי, השר הקנדי ארווין קוטלר והיועצת לשעבר של הנשיא בוש לענייני טרור וביטחון המולדת, פרנסס טאונסנד.

הארגון מנהל גם קמפיינים נגד חברות תקשורת גלובליות או רשתות בתי מלון בינלאומיות שמארחות משלחות רשמיות של איראן בערים שונות בעולם, כדי לאלץ את אותן משלחות ללון בשגרירות האיראנית המקומית. UANI פועלים גם במישור המשפטי, ובין היתר היו מעורבים מאוד במהלך שהוביל להחלטת SWIFT להפסיק לתת שירות לבנקים מאיראן.