זה סופי: גלוב נוטשת את "אופק 1"; זולטי ממשיך לממש

לאחר שדיווחה בפברואר כי הקידוח יבש, נוטשת גלוב את הבאר לאור "היעדר הידרוקרבונים ברי הפקה" ■ הקידוח הגיע לעומק של 2,529 מ'; העלות: מעל ל-7.8 מיליון דולר ■ עזריאלי זולטי מכר 56 מ' יה"ש נוספות - וצמצם החזקותיו לכ-3.1%

לאחר שדיווחה על קידוחים ללא תוצאות בבארות "אופק 1" ו"אופק 2" באזור לוד, מדווחת הלילה (ב') שותפות חיפושי הנפט גלוב אקספלוריישן כי היא נוטשת את באר הקידוח "אופק 1" ברישיון 381/אופק.

הסיבה להחלטה, לפי הדיווח, הינן עדויות כי "לא נתגלו בבאר הידרוקרבונים ברי הפקה".

מגלוב מוסרים כי עד הפסקתו, הקידוח בבאר הגיע לעומק של 2,529 מטרים, בעלות קידוח של כ-7.8 מיליון דולר (לא כולל תשלום למפעיל הקידוח וכן תשלומים עתידיים לשיקום אתר הקידוח, שיסתכמו בכ-165 אלף דולר), חלקם עקב המשכו לאחר תקלה טכנית (פירוט בהמשך).

בתוך כך, עדכנו בגלוב כי עזריאלי זולטי, חדל להיות בעל עניין בחברה לאחר שהוסיף למכור את יחידות ההשתתפות של השותפות. זלוטי, שעד דצמבר 2011 החזיק בכ-6.45% מיחידות ההשתתפות של גלוב והיה בעל המניות השלישי בגודלו בחברה, הוריד את החזקותיו בדצמבר לכ-4.3% מיחידות ההשתתפות בלבד.

כעת, עם מכירתן של 56.7 מיליון יה"ש נוספות ב-23 במאי, לפי שער של 1 אגורות ליה"ש, הוריד זולטי את החזקותיו לשיעור של 3.17%. נציין כי זולטי נחשב לשחקן ותיק ומוכר בשוק חיפושי הנפט בישראל, ומחזיק בין היתר גם בזכויות במודיעין, ולשעבר גם בדלק קידוחים, אבנר ושותפויות אחרות.

עוד בפברואר השנה עדכנו בגלוב כי הקידוח ב"אופק 1" נמצא "יבש", לאחר שבחודש דצמבר 2011 אירע במהלך העבודה בקידוח כשל מכאני בחלקו העליון של צינור הקידוח, אשר בעקבותיו נחסם חלקו התחתון של בור הקידוח לרבות שכבת המטרה. העלויות הנוספות שנאלצה החברה לשלם בעקבות האירוע היה כ-2.4 מיליון דולר (מעבר לתקציב הקידוח כפי שדווח עד אז).

בתחילת החודש, מסרו בגלוב עדכון לא מעודד גם לגבי קידוח "אופק 2" ברישיון, אשר הופסק טרם הגיע לעומק הסופי שתוכנן (5,950 מטרים), לאור מגבלות מכאניות-טכניות שהתגלו בקידוח בעומק של כ-5,400 מטרים, לאחר שינוי מערך צנרת הדיפון והקדיחה.