נתניהו על איראן: "נעשה מה שנדרש להגן על העם היהודי"

"ידיעות אחרונות": ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בפורום סגור במהלך סוף השבוע האחרון כי אם ייכשלו המאמצים לעצור את תכנית הגרעין האיראנית ישראל תיאלץ לפעול

בעוד המאמצים הדיפולמטיים למציאת פיתרון לתכנית הגרעין האיראנית נמשכים, נראה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מכין את עצמו ליום שאחרי כישלון השיחות, כך מפרסם הבוקר שמעון שיפר בעיתון "ידיעות אחרונות". "אם ייכשלו השיחות נעשה מה שנדרש על מנת להגן על העם היהודי", הצהיר נתניהו בפני פורום סגור של בכירים במערכת הביטחונית והכלכלית במהלך סוף השבוע האחרון.

"אני מעדיף שהאמריקנים יעשו את העבודה, אבל אם יתברר שאין תוצאות למאמץ הבינלאומי מול טהרן, לא תהיה ברירה אלא לעשות את מה שנדרש", הצהיר נתניהו בסוף השבוע והוסיף: "אני מחויב להגן על העם היהודי ועל תושבי מדינת ישראל".

אנשים שנכחו בשיחה ציינו כי ראש הממשלה הביע ספק רב באשר ליכולת של ארה"ב ומעצמות המערב להגיע להסכם שיספק את הצד הישראלי. נתניהו הדגיש כי לא יסכים להצעה לפי בידי איראן יישאר אורניום מועשר באחוזים מועטים. "איראן חייבת למסור את כל האורניום שברשותה", הצהיר נתניהו.

נתניהו עדיין לא נואש לחלוטין מסבב השיחות שמתנהל בימים אלו בין מעצמות המערב לבין הרפובליקה האסלאמית, אך בדבריו הוא משגר מסר תקיף לא רק לטהרן אלא גם למדינות שמנהלות את המו"מ המתיש מול טהרן.