"וירוס ה-Flame חובבני, לא בהכרח פותח על-ידי ממשלה"

בניגוד למומחי אבטחת מידע בעולם, דיוויד ממן, מומחה אבטחת מידע וסמנכ"ל טכנולוגיה בחברת GreenSQL, סבור כי הוירוס שעורר באזז בתקשורת הינו בסך-הכל עוד דוגמה לכלי תקיפה סטנדרטי

בניגוד למומחי אבטחת מידע בעולם, דיוויד ממן, מומחה אבטחת מידע וסמנכ"ל טכנולוגיה בחברת GreenSQL, סבור כי הוירוס Flame שהתגלה בין היתר באיראן, הינו בסך-הכל דוגמה לעוד כלי תקיפה יחסית פשוט במלחמת הסייבר הבינלאומית.

"הבאזז בתקשורת סביב הכלי, הוא בסך-הכל באזז", מסכם ממן בשיחה "גלובס", שסבור כי אין סיבה להפתעה מגילוי הכלי: "זה נראה כלי קצת חובבני כמו המון כלים אחרים, הוא יחסית פשוט. קיימים כמותו עשרות רבות ברשת - אותם אנשים וחברות פרטיים יכולים לרכוש, ולעשות איתם מהשהם רוצים".

בניגוד למומחי אבטחה בעולם, סבור ממן כי הסבירה כי גוף ממשלתי או ביטחוני משמעותי פיתח את Flame, אינה מבוססת על מבנה הקוד של הכלי במציאות: "אני ממש לא מסכים עם ההערכות של קספרסקי. כלי כזה יכול להיות מפותח על ידי כל גוף אחר, שיכול היה לשמש גם ככלי מודיעין עסקי או אפילו פוליטי, ולא בהכרח בטחוני".

- בקספרסקי מספרים שהכלי תקף בעיקר באיראן, ברשות הפלסטינית ובישראל.

ממן: "בקספרסקי מדווחים רק על מה שהם רואים. יכולות בהחלט להיות גרסאות נוספות של הכלי, שכוונו למדינות יעד אחרות".

עוד מציין ממן, כי העובדה שהכלי התגלה על ידי קספרסקי, אמורה לעורר תהיות בקרב מומחי סייבר בעולם: "איך זה שאף חברת אנטי-וירוס אמריקנית, שמחלקות המחקר שלהן מתקדמות פי כמה מזו של קספרסקי, לא מאתרות סוסים כאלה? איך רק חברות רוסיות ובלרוסיות מאתרות אותם?", הוא תוהה.