חברת החשמל עברה להפסד של 1.5 מיליארד שקל ברבעון

החברה רשמה הוצאות חריגות של 1.5 מיליארד שקל בגין התחייבויות לפנסיונרים בשל הסכם השכר החדש

חברת החשמל הפסידה 1.5 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה, לעומת רווח של 147 מיליון שקל אותו רשמה ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסמה היום (ד') החברה. חברת החשמל רשמה הוצאות חריגות של 1.5 מיליארד שקל בגין התחייבויות לפנסיונרים בשל הסכם השכר החדש שהצמיד את הגימלאות למדד המחירים לצרכן.

הכנסות החברה דווקא עלו ב-25% ל-6.5 מיליארד שקל ברבעון, אולם הוצאות כבדות על דלקים בשל אי אספקת הגז ממצרים וכן ההוצאות לפנסיונרים כאמור הכבידו על השורה התחתונה. העלייה בתעריפי החשמל תרמה תוספת של 800 מיליון שקל להכנסות ואילו גידול בצריכה תרם עוד 509 מיליון שקל. החברה רשמה הפסד של 1.46 מיליארד שקל מפעולות רגילות.

כידוע, הוצאות החברה על דלקים פוגעים קשה בשורת הרווח שלה. ברבעון החולף הוציאה החברה 5.1 מיליארד שקל על דלקים, לעומת 2.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל, קרי עלייה של יותר מפי 2.

השבוע הודיעה חברת החשמל כי מדינה ישראל תגבה אותה בגיוס 3 מיליארד שקל להם היא זקוקה נוכח ההרעה במצבה הפיננסי. החברה תצא בחודש יולי להנפקת אג"ח לשם גיוס 3 מיליארד שקל (בערבות מדינה כמובן). מהדוחות היום עולה גם כי החברה ייצרה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של כמעט מיליארד שקל ברבעון הראשון.