דוחות מרכנתיל: רווח נקי של כ-39 מיליון שקל

היציבות ברווח הנקי נובעת, בעיקר, מגידול בהכנסות הבנק, מחד - ומעליה בהוצאות בגין הפסדי אשראי, מאידך ■ מנכ"ל הבנק, יעקב טננבאום: "הקפדנו על שמירה על איכות תיק האשראי וחיזוק איתנותו הפיננסית של הבנק"

בנק מרכנתיל מקבוצת דיסקונט פרסם אתמול (ה') את התוצאות הכספיות שלו לרבעון הראשון. הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2012 הסתכם ב-39 מיליון שקל, בדומה לאשתקד. היציבות ברווח הנקי נובעת, בעיקר, מגידול בהכנסות הבנק, מחד - ומעליה בהוצאות בגין הפסדי אשראי, מאידך.

מנכ"ל הבנק, יעקב טננבאום: "ברבעון הראשון שקד הבנק על ביצוע התוכנית למיקוד עסקי והתייעלות שאושרה בשלהי השנה הקודמת, ולוותה גם בהחלטות על שינויים אירגוניים בבנק. תוצאות הרבעון הראשון הושפעו הן מהמאמצים שהושקעו על ידי הבנק ביישום התוכנית כאמור, והן מההתרחבות העסקית במגזר הקמעונאי, תוך שמירה על איכות תיק האשראי וחיזוק איתנותו הפיננסית של הבנק".

תשואת הרווח הנקי על ההון ברבעון הראשון של שנת 2012 הסתכמה בשיעור של 9.1%, לעומת 9.9% ברבע המקביל אשתקד. תשואת הרווח הנקי על ההון, הנגזרת מיחס הון ליבה תיאורטי בשיעור של 7.5% (הנדרש על ידי בנק ישראל) הסתכמה בתקופת הדו"ח בשיעור של 12.6%, לעומת 12.8% בתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות מריבית, נטו לפני הוצאות בגין הפסדי אשראי, הסתכמו ברבעון הראשון של שנת 2012 ב- 170 מיליון שקל, לעומת 174 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ירידה בשיעור של 2.3%.

הירידה בהכנסות הריבית מוסברת בירידה בשיעור של 0.36 נקודות האחוז במרווח הריבית (ללא השפעת מכשירים נגזרים) ומירידה בסך של 6 מיליון שקל בתרומת ה"הון הפעיל" של הבנק, במגזר הצמוד למדד. השפעת גורמים אלו קוזזה על ידי גידול בשיעור של כ- 13.5% ביתרות המכשירים המניבים.

ההוצאות בגין הפסדי אשראי הסתכמו ברבעון הראשון של שנת 2012 בסך של 4 מיליון שקל, לעומת הכנסה בסך של 2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהוצאות נובע מעליה בהפרשות להפסדי אשראי בגין מספר לקוחות במגזר העסקי.

ההוצאות התפעוליות והאחרות הסתכמו ברבעון הראשון של שנת 2012 ב-208 מיליון שקל, בדומה לאשתקד. היציבות בהוצאות התפעוליות נובעת מעלייה בשיעור של 3.1% בהוצאות השכר, שקוזזה על ידי ירידה בשיעור של 10% בהוצאות התפעול של הבנק.