כ-4,000 איש השתתפו הערב בצעדת המחאה ברחובות ת"א

(עדכון) מובילי המחאה החברתית מנסים להחיות מחדש את המחאה של הקיץ שעבר ומארגנים צעדות ב-3 הערים הגדולות בישראל ■ בין הנואמים בעצרת בתל אביב - סתיו שפיר

הנסיונות להחיות את המחאה החברתית נמשכים. במספר מוקדים בישראל הגיעו הערב אלפים להפגין כחלק מהמחאה החברתית המתחדשת של הקיץ. "מבחינתנו זו יריית פתיחה והתחלה של קיץ שלם", אמר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט יונתן לוי, אחד ממארגני המחאה שנמצא בתל-אביב.

"אירוע אחד לא יספיק", הבהיר לוי. "אנו לא נפסיק את המאבק עד שלא נשנה את המדינה - נמשיך להילחם". ההפגנה יצאה לדרך ב-3 מוקדים - בתל-אביב, בירושלים ובחיפה. מהמשטרה נמסר כי לא נרשמו אירועים חריגים.

בתל-אביב התקיימה הערב צעדה מכיכר הבימה אל עבר מוזיאון תל-אביב. הצעדה החלה בשעה 21:00 ובסיומה נאמו מספר אנשים כשהבולטת בינהם הינה סתיו שפיר, מי שהייתה ממובילות המחאה החברתית בקיץ שעבר. בנוסף לשפיר נאמו גם יהודה אלוש, פעיל חברתי מבאר-שבע, ושלמה קראוס, עיתונאי ועובד היי-טק. דפני ליף, אגב, הודיעה שלא תשתתף במחאה הערב.

במקום העצרת הופיעו ההלהקות "איזבו" ו"נערות ריינס". בשל ההפגנה בתל-אביב נסגרו הרחובות הבאים: רוטשילד, מרמורק, אבן גבירול ושאול המלך. בנוסף על כך הורגשו שיבושי תנועה בצירים הסמוכים לרחובות שנסגרו.

במהלך הדברים שנשאה שפיר בעצרת היא תקפה את התקציב שהממשלה מתכוונת להעביר וגם את תוכניות ההפרטה של הממשלה. בנוסף על כך תקפה שפיר את מה שהיא כינתה כ"הפיכה הצבאית" של בנימין נתניהו, שאול מופז ואהוד ברק. שפיר אמרה שהממשלה מלבה את השנאה נגד המגזרים השונים באוכלוסיה, ולא מתייחסת למצוקות של העם והפריפריה.

איציק אלרוב, יוזם מחאת הקוטג', תקף בעמוד הפייסבוק שלו את התנהלותה של סתיו שפיר לאחרונה ואמר שההתבטאויות שלה פוגעות במחאה והיא מנצלת אותה על מנת למנף את עצמה לצרכים פוליטים. "המחאה היא קול העם הזועם. יהודים וערבים, דתיים וחילונים, גברים ונשים, ותיקים ועולים חדשים, סוציאליסטים וקפיטלסטים, שמאלנים וימנים. לאיש אין זכות להשתמש במאות אלפי המוחים נגד יוקר המחיה לצרכים אחרים", כתב אלרוב בעמוד הפייסבוק שלו. "זה בסדר להשתייך פוליטית, ואף למנף זאת אישית, זה לא בסדר לעשות זאת על גבה של המחאה, לאיש אין בעיה עם טעמך האישי ושל רבים, כלפי הממשלה הנוכחית, תהא טובה או רעה ואם יש להחליפה בטובה ממנה".

בירושלים יצאה צעדה בשעה 21:00 מגן הסוס דרך מדרחוב בן יהודה עד לכיכר פריז. גם שם נאמו מספר פעילים חברתיים בתום הצעדה. גם בחיפה התקיימה בשעה 20:30 צעדה דומה שהסתיימה בעצרת בשדרות בן-גוריון. הצעדה יצאה מכיכר מאירהוף דרך שדרות המגינים ועד לעצרת המרכזית, כאמור, בשדרות בן-גוריון בעיר התחתית.