בן-דב במגעים להעביר 60% ממניות סקיילקס להאצ'יסון

המהלך יאפשר לבן-דב להחזיר את החוב שנטל מחברת האצ'יסון בהיקף של 300 מיליון דולר לקניית חברת פרטנר ממנה ב-2009 ■ בשבוע שעבר נפגש בן-דב עם ניציגי האצ'יסון בישראל על מנת לדון באפשרויות להחזר החוב

בימים האחרונים מתנהלים מגעים מתקדמים בין חברת האצ'יסון הסינית לבין אילן בן דוב לגבי האפשרות להעברת השליטה בפרטנר לידי האצ'יסון . בשבוע שעבר נפגש בן דוב ביחד עם עמיקם כהן ודן אלדר נציגי האצ'יסון בישראל במטרה לבחון אפשרויות שונות שיאפשרו לבן דוב להחזיר חוב בהיקף של 300 מיליון דולר.

כזכור האצסון הלוותה את הסכום לבן דב כאשר קנה את החברה ממנה ב-2009 וכעת מסתבר שהוא ימיר את החוב תמורת 60% סקיילקס . המשמעות של המהלך היא שבן דוב יאלץ לוותר על השליטה בפרטנר ובכך תסתיים תקופת שליטתו בחברה וזאת משום שהוא אינו יכול לעמוד בהחזר החוב להאצסון .

בחודשים האחרונים מנסה בן דוב למכור את החברה בכל מיני דרכים אך בעקבות ירידת הערך של החברה בעקבות התחרות שמתלהטת בשוק הסלולר עקב כניסת החברות החדשות המשקיעים לא ממהרים לרכוש את החברה ולכן האצ'סון חוזרת לתמונה כאחת מהאופציות המרכזיות להעברת השליטה אליה מבן דוב.

לפני כחודשיים וחצי עלו שמועות בשוק שהאצ'יסון מתכוונת לחזור לפרטנר בתור בעלת מניות בחברה, אולם אז הכחישו נציגי החברה בישראל את הדיווחים. השמועות אז דיברו על עסקה דומה שמדווח עליה כיום לפיה האצ'יסון תקבל נתח גדול ממניות פרטנר תמורת החוב של 300 מיליון הדולר שקיים לחובת בן דב ושמועד פרעונו מגיע בשנת 2014.