מניית היום: עולה 14% לאחר שהצליחה בחיסול גידול סרטני

אייסקיור מדיקל הודיעה כי לראשונה נעשה שימוש במערכת ה–IceSense3 של אייסקיור להשמדת גידולים סרטניים ■ ההצלחה התרחשה ב-4 טיפולים ביפן (מתוך 30 בסך-הכל)

חברת אייסקיור מדיקל , העוסקת במחקר ופיתוח של מכשור רפואי (Medical Devices) בתחום בריאות האישה, הודיעה כי לראשונה נעשה שימוש במערכת ה-IceSense3 של אייסקיור להשמדת גידולים סרטניים בשד.

במסגרת מחקר קליני, שמנוהל על ידי ד"ר איסוקה פוקומה, בוצעו בהצלחה 4 טיפולים מתוך 30 טיפולים, אשר יושלמו במהלך החודשים הקרובים במרכז הרפואי "קמדה" בעיר קמוגוואה ביפן. הניסוי אותו מבצע ד"ר פוקומה ממומן במלואו על-ידי המרכז לטיפול בשד שבבית החולים קמדה.

חזי הימלפרב, מנכ"ל ונשיא אייסקיור, אמר בסמוך לדיווח כי "המחקר הקליני שמבצע ד"ר פוקומה הינו השמדת גידולים סרטניים קטנים באמצעות טכנולוגית ההקפאה ללא פרוצדורה ניתוחית. אנו מאמינים כי ההקפאה באמצעות מערכת ה-3IceSense היא גישה חדשנית ומתאימה ביותר לטיפול בגידולים סרטנים קטנים בשד".

ד"ר איסוקה פוקומה, מנהל המרכז לטיפול בשד בבית החולים"קמדה", הוסיף כי "אנו עושים צעד חשוב וחדשני כיוון שהפרוצדורה שאנו מבצעים לטיפול בגידולים סרטניים בשד הינה על רקע מגמה עולמית למעבר מפרוצדורות ניתוחיות פתוחות לטיפולים זעיר-פולשניים. הטיפול באמצעות המערכת המתקדמת של אייסקיור מציע למטופלות טיפול נוח ומהיר עם תוצאות קוסמטיות משופרות, כך שיש בפנינו הזדמנות לתקף גישה חדשנית ומאוד יעילה על פני הטיפול הקיים".

מחקרים בתחום סרטן השד מציינים כי מידי שנה מבוצעים בארה"ב לבדה למעלה מ-300 אלף פרוצדורות ניתוחיות להוצאת גידולים סרטניים בשד. פרוצדורות אלו מחייבות חדרי ניתוח, מנתחים ואחיות, וכן זמן אשפוז והתאוששות, כך שטיפול בודד נאמד באלפי דולרים.

מזה מספר שנים נעשה שימוש בהקפאה (Cryoablation) לטיפול בגידולים ממאירים ושפירים במקומות שונים בגוף. באמצעות המערכת של אייסקיור נעשה כבר היום שימוש לטיפול בגידולים שפירים וקיים פוטנציאל לטיפול גם בגידולים סרטניים קטנים בשד.