המפעילים הווירטואלים לכחלון: "ללא סיוע לא נשרוד"

לאחר שחברות הסלולר הוותיקות סירבו להפחית את מחירי השימוש, פנו המפעילים למשרד התקשורת בדרישה שיסייע להם ■ ספק אם המשרד יוכל לעזור ■ המפעילים טוענים: איננו יכולים להתחרות במחירים של הוט מובייל וגולן טלקום

לחצים כבדים של מפעילי הסלולר הווירטואליים על משרד התקשורת והשר העומד בראשו, משה כחלון, להתערבות אקטיבית במחירים בשוק הסלולר. ל"גלובס" נודע כי ביום חמישי האחרון הגיע רמי לוי לפגישה עם כחלון וביקש ממנו להתערב במחירים. אחריו הגיעו לפגישה עם הנהלת המשרד נציגי הום סלולר, שביקשו גם הם סיוע.

המפעילים הווירטואליים הציגו בפני המשרד תמונת מצב קשה ביותר, ואף אמרו שאם הוא לא יתערב ויוריד את מחירי השימוש שהם משלמים למפעילים הוותיקים לצורך שימוש בתשתיותיהם - הם לא ישרדו.

הפנייה למשרד התקשורת נעשית לאחר שהשחקנים הווירטואליים ביקשו מהמפעילים להוריד את מחירי השימוש שלהם, בעקבות כניסת גולן טלקום והוט מובייל לשוק, אך נתקלו בסירוב. המפעילים הוותיקים הודיעו להם שהמחיר יישאר על כנו בהתאם לחוזה.

עוד נודע ל"גלובס" כי המפעילים הווירטואליים ביקשו להתאגד דרך איגוד לשכות המסחר על מנת שייצגם במאבקם.

בשיחה עם משרד התקשורת, אמרו המפעילים כי כאשר עלו לאוויר, קיבלו מהמשרד הבטחה שיגן עליהם, ולכן נכנסו למיזם. כעת תנאי השוק השתנו, וקצב ההצטרפות אליהם ירד בצורה משמעותית, לאחר שהוט מובייל וגולן טלקום הורידו את המחירים, והן מציעות היום חבילות "הכול כלול" בפחות מ-100 שקל.

המפעילים הווירטואליים טענו כי הם אינם יכולים להתמודד עם מחירים כאלה, ובמיוחד מול הוט מובייל שמציעה מחיר של 10 אגורות לדקת שיחה, הודעת SMS ומגה ביט אחד בודד ללא תשלום קבוע.

במשרד התקשורת הבטיחו כי ינסו לעזור, אך הסיכויים לכך קלושים היות, שהצדדים חתמו על הסכמים מרצונם החופשי. כך שספק אם המשרד יוכל לכפות על הוותיקים לשנות את ההסכם, והאם בכלל יש בסמכותו להתערב בחוזה כזה.

חבילות הסלולר החדשות
 חבילות הסלולר החדשות

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".