טבע: הצלחה בניסוי בתרופה לסרטן; המכירות יזנקו ב-34%

מדובר על תרופה ה"טרינדה" שהיקף המכירות שלה צפוי לזנק ל-670 מיליון דולר בשנה הבאה ■ התרופה הוכחה כיעילה בעיכוב התפתחות גידולים סרטניים בכ-3 שנים בממוצע

הישג לטבע : ממחקר שהתפרסם אתמול (א') בכנס שעסק בתחום האונקולוגיה בשיקגו עולה שתרופת ה"טרינדה" (Treanda) שלה אפקטיבית יותר בעיכוב התפתחות גידולים שפוגעים במערכת החיסונית אצל בני אדם מאשר טיפולים קונבינציונליים, ועם פחות תופעות לוואי.

על-פי תוצאות המחקר שהתפרסם, חולים בסרטן הלימפומה שנטלו את תרופה ה"טרינדה" יחד עם תרופת ה"רטוקסן" של חברת רוש חייו בממוצע 3 שנים יותר מאשר חולים שטופלו בעזרת כימותרפיה עם תרופת ה"רטוקסן".

בניסוי השתתפו 514 חולים שלא נטלו בעבר תרופות כלשהן, ואלה שכן טופלו ב"טרינדה" סבלו פחות מתופעות לוואי כמו נשירת שיער.

"התרופה הזאת תהפוך קרוב לוודאי לסטנדרט החדש בטיפולים במחלות מסוג זה", אמר ברוס רות', פרופסור לרפואה באוניברסיטת וושינגטון. "זה מדהים שיש תרופה שיכולה להיות אפקטיבית יותר בטיפול במחלה מסויימת ובאותו זמן תהיה גם פחות רעילה".

תוצאות הניסוי יכולות להביא לעלייה במכירות התרופה ל-670 מיליון דולר בשנה, כשבשנה האחרונה עמד היקף המכירות של התרופה על 500 מיליון דולר. טבע קיבלה את הזכויות על התרופה לאחר שרכשה את חברת ספלון ב-2011 תמורת 6.8 מיליארד דולר. התרופה קיבלה את אישור ה-FDA בארה"ב לטיפול בסרטן הלמפומה ב-2009.