וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת; פייסבוק נפלה כ-3%

יום המסחר הושפע מדוח התעסוקה שפורסם ביום שישי, הציפיות להתערבות של ה'פד', ההאטה בסין והמצב המדאיג של סקטור הבנקאות בספרד ■ ההזמנות ממפעלים האטו באפריל

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, ביום שהושפע בעיקר משטף של חדשות מדאיגות מהשווקים בחו"ל: החל מדוח התעסוקה המאכזב לחודש מאי, שהוביל לספקולציות חדשות בנוגע לתוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3), דרך החששות מיציאתה של יוון מגוש האירו, קריסת המערכת הבנקאית בספרד ועד ההאטה בסין. על רקע כל זאת המשקיעים נהרו לאג"ח ארה"ב, הנושאות תשואת שפל של 1.5%.

המשקיעים בוול סטריט פתחו את שבוע המסחר במצב רוח עגום במיוחד. ביום שישי האחרון מחקו המדדים בארה"ב את העליות שרשמו מתחילת השנה, על רקע פרסום דוח התעסוקה המאכזב לחודש מאי - שהצביע על 69 אלף משרות חדשות בלבד, במשק המקומי.

ברקע, מצפים כעת המשקיעים להכרזה אפשרית על תוכניות תמריצים נוספות לכלכלה הגלובלית - תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3) בארה"ב מחד, וצעדים מוניטאריים נוספים מצד הבנק המרכזי האירופי מאידך.

"גוברים הסיכויים לשידור חוזר של 2008"

באירופה, מתגבר החשש מיציאה אפשרית של יוון מגוש האירו, כמו גם מקריסת המערכת הבנקאית בספרד. על רקע הדברים, מקווים באירופה כי מנהיגי היבשת יסכימו בקרוב על כינונה של קרן הייצוב הקבועה (ESM) - בהיקף של כ-500 מיליארד אירו. הקרן צפויה להתחיל לפעול החודש, לפי דיווחים בסוכנויות הזרות.

"האירועים ביוון עלולים להיות הטריגר למפולת בספרד, איטליה ולמעשה, בכל גוש האירו, כך שגוברים הסיכויים שבקיץ הקרוב נראה בשווקים 'שידור חוזר' של הפאניקה הגדולה ב-2008", הזהיר היום רוברט זואליק, נגיד הבנק העולמי.

ההזמנות ממפעלים בארה"ב ירדו ב-0.6% בחודש אפריל, כך דיווח היום משרד המסחר האמריקני. מדובר בירידה שלישית מתוך ארבעת החודשים האחרונים, כאשר הדרישה לכל דבר החל מכלי רכב עד למחשבים התמתנה. אנליסטים ציפו דווקא לעלייה של 0.1% - 0.2%.

טבע וסקיילקס במוקד

מניית פייסבוק איבדה יותר מ-40% מאז שהונפקה, והמשיכה היום במגמת הירידה, לאחר שבית ההשקעות סנפורד את ברנשטיין הוריד היום את מחיר היעד למניה ל-25 דולר.

הישג לטבע : ממחקר שהתפרסם אתמול בכנס שעסק בתחום האונקולוגיה בשיקגו עולה שתרופת ה"טרינדה" (Treanda) שלה אפקטיבית יותר בעיכוב התפתחות גידולים שפוגעים במערכת החיסונית אצל בני אדם מאשר טיפולים קונבינציונלים, ועם פחות תופעות לוואי.

השליטה בסקיילקס של אילן בן דב, החברה האם של פרטנר , תועבר לחברת האצ'יסון תמורת 125 מיליון דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]