בכירי ה-G7 דנו בהתקדמות לעבר איחוד פיסקלי באירופה

(עדכון) - שרי האוצר של הפורום התכנסו היום לשיחת ועידה על רקע החשש מהחרפה במשבר החוב באירופה ■ הבכירים דנו בהתקדמות לעבר איחוד פיסקלי באירופה

שר האוצר היפני, יון אצומי, אמר היום (ג') כי במסגרת שיחת הועידה שערכו היום שרי האוצר של פורום ה-G7, הוסכם לשתף פעולה על מנת להגיע לפתרון הבעיות של ספרד ויוון. הבכירים לא דנו באפשרות שיוון תצא מגוש האירו, כך אמר אצומי, על פי סוכנות הידיעות "בלומברג".

במסגרת שיחת הועידה, הבכירים בחנו את ההתפתחויות בכלכלה הגלובאלית ובשווקים הפיננסיים, כמו גם את התגובה המדינית ואת ההתקדמות לעבר איחוד פיסקלי באירופה, כך לפי הודעת משרד האוצר האמריקני.

פורום ה-G7 כולל את כל מדינות פורום ה-G8, להוציא את רוסיה שהצטרפה לפורום ב-1997 (קרי - המשתתפות בשיחה תהיינה ארה"ב, קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה).

"ערכנו שיחות ואנו צפויים לערוך שיחות נוספות גם מחר (שלישי)", אמר אתמול שר האוצר של קנדה, ג'ים פלרטי. "הדיונים הללו יימשכו יחד עם נציגי מדינות נוספות מפורום ה-G20... אשר מודאגים מהפוטנציאל ההרסני שיש למשבר בגוש האירו, בעיקר על המערכת הבנקאית".

חברי פורום ה-G7 "מודאגים מהמצב הלא יציב בכלכלה הגלובלית, ואנו נדרשים לדון בחששות המשותפים שלנו", אמר שר האוצר היפני ג'ון אצומי בריאיון בטוקיו היום. "יש לי את מחשבותיי בנושא, ואם ישנה הזדמנות לדבר על כך - אציג את עמדתה של יפן בנושא".

ברקע, מחריף החשש מהתפתחויות שליליות במשבר החוב באירופה - מפרישה של יוון מגוש האירו לאחר הבחירות במדינה ב-17 ביוני, דרך קריסה של המערכת הפיננסית בספרד, וכלה בדאגה מהמשך האטה בכלכלת ארה"ב וסין (הסובלות בתורן, מהיעדר ביקושים מכיוון אירופה).