לראשונה במשבר החוב: ספרד מבקשת סיוע חיצוני מהאיחוד

שר התקציב הספרדי פונה לאיחוד האירופי בבקשה להעניק סיוע חיצוני לבנקים במדינה ■ מבהיר: "הבקים בספרד לא צריכים סיוע חיצוני מוגזם, השאלה היא רק מאיפה הסכומים יגיעו"

צעד דרמטי מאד מתרחש בספרד היום (ג'), בעוד הממשלה המקומית יוצאת לראשונה מאז פרוץ משבר החוב ביבשת בבקשה לסיוע חיצוני - בכדי להתמודד עם חובות המערכת הפיננסית במדינה, ובעוד תשואות האג"ח הממשלתיות במדינה ל-10 שנים נוסקות לרמה של 6.4%.

שר התקציב הספרדי התבטא היום כי המוסדות הפיננסיים באירופה צריכים לפעול בכדי לסייע לכלכלת המדינה. "הבנקים בספרד לא צריכים סיוע חיצוני מוגזם, והשאלה היא מאיפה הסכומים יגיעו", אמר שר התקציב כריסטובל מונטורו.

"זו הסיבה שחשוב כל-כך שהמוסדות האירופאיים יפתחו את שעריהם ויעזרו לנו לטפל במערכת הבנקאית - לא מדובר כאן במספרים אסטרונומיים", לדבריו.

המערכת הבנקאית בספרד נמצאת במשבר אמון מזה תקופה ארוכה, עקב חובות כבדים וחשיפה לנכסים ביתר מדינות אירופה ה"חייבות" דוגמת יוון, פורטוגל ואירלנד. ספרד סובלת מרמת האבטלה הגבוהה ביותר בגוש האירו - 24.4%, ומיחס-חוב תוצר של מעל 70%.

ברקע, מדווח היום ב-CNBC כי ממשלת גרמניה עשויה להסכים לאפשרות לשיתוף חובות (Debt Pooling) של מדינות גוש האירו - כך מדווח היום (ג') ב-CNBC, במסגרת רמיזה אפשרית של הכלכלה החזקה בגוש האירו, כי תסכים לתצורה כלשהי של עירבונות גרמניים לחובותיהן של שאר מדינות אירופה.